Krakend/piepend geluid

Beste forum leden,

Ik ben eigenaar van een polo 6r , ik heb hem gekregen in December 2011, nu hoor ik de afgelopen 2 weken bij drempels overgaan een soort van krakend geluid aan de rechter voorkant. Het geluid lijkt bij het rechter voorwiel vandaan te komen, en het is een soort krakend/piepend geluid net of je op een matras met vering springt Stick Out Tongue.

Ik naar de dealer, hebben er de hele dag naar gekeken en toen ik hem op kwam halen was het van......ja de brandstof slang zat verkeerd en er zat een kapje los bij het rechter voorwiel. Toen we met de auto terug naar huis reden, en een drempel over gingen van het van eheh. Ik terug naar de dealer en samen met de chef werkplaats een stuk gereden, toen pas hoorde hij het geluid ook. Hij zei dat het de vering van de voor as was??????????
En dat er waarschijnlijk niet veel aan te doen viel en dat het bij alle auto` wel voorkomt en dat hij zelf ook een polo 6r heeft en dat het ''waarschijnlijk'' bij hem ook zo was.

Ik vond het eigenlijk een BULLSHIT verhaal en zei dat ik geen auto van 18000 euro koop om na 2 maanden een krakend geluid te hebben. Toen was het van ja ik ga de rubbers in spuiten en dan moet je even kijken hoe het gaat. Anders maak ik een melding bij PON, maar daar moest ik niet te veel van verwachting omdat hij dacht dat het niet op te lossen was en dat ie het nog nooit iemand had gehoord met dezelfde klacht.

Nu moet ik terugkoppelen wanneer het het meest voor komt(droog weer, vochtig weer) en dan zien we wel verder.

Ik heb er flink de balen ervan in maar ja.....Heeft iemand misschien dit zelfde probleem met zijn Polo??

sorry voor het lange verhaal haha moest het even kwijt!!!!!!!!!!!!!!!

GrtZ Erik
 
Waarschijnlijk niet direct gerelateerd aan het door jou gehoorde geluid, maar mij valt op dat de torsiestijfheid van de Polo toch ietsje minder is dan van andere door mij gereden auto's. Je hoort/voelt de koets torderen als je over ongelijke ondergrond rijdt. Rij maar eens met één wiel een oprit op en hoor/voel wat er gebeurt met de carrosserie.
 
Bij mij zijn voor dit probleem de draagarmen vervangen onder garantie. Moet zeggen dat het iets beter is maar niet helemaal weg hoor.
Ik vind het ook niet normaal dat er uit zulke jonge auto's dat soort geluiden komen..

Er wordt luchtig mee omgegaan maar het is wel heeeeel erg toevallig dat er nu steeds meer mensen mee komen.
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Hallo Erik Ik heb precies de zelfde klacht ze hebben de rubbers ingevet maar dat helpt niks. Wat me wel is op gevallen dat tijdens de afgelopen vorst periode ik geen kraakje gehoord heb en nu sinds 2weken is het weer begonnen. Ik weet zeker dat het geluid van de rechterkant afkomt en vooral wanneer je s'morgens wegrijdt en in de loop van de dag wordt het iets minder. gr. Frans
 
Hmmm vervelend om te lezen. ik zou zoizo gewoon blijven pushen bij de dealers, anders gooien ze maar compleet nieuw ophanging voor erop. Ik ben zelf ook monteur en krijg deze klachten ook regelmatig(niet van polo) Het is idd veel zoekwerk en moeilijk om het te zeggen als het geluid alleen er is als ermee gereden wordt. Wat ik altijd doe is alle kogels (fuseekogels, stabistang kogels enz..) inspuiten met een druppel ATF olie. ik gebruik daarvoor een spuit met een fijn naaldje (van de apotheek). 9/10 is het een kogel en verhelp ik het daarmee.

Ik hoop niet dat het gaat gebeuren met mijne, maar mocht het gebeuren zal ik het zelf eerst uitzoeken en hier neerzetten..
 
Allen bedankt voor de reacties, aan de ene kant best prettig te weten dat ik niet de enige ben.
Wat ze me hebben verteld is dat ze de rubbers van de draag armen hebben ingevet(Ze kunnen mij alles wijsmaken aha) maar dat ze eraf willen komen met zo een KUT smoes van ja het was een brandstof slangetje vind ik heel kwalijk, WEES gewoon eerlijk.

Ik heb hiervoor een Ibiza 6j gereden van bj 2010 en die express ingeruild omdat ik de polo veel degelijker en netter vond, maar met die ibiza heb ik nooit een probleem gehad in 1.5 jaar. Ik hoop dat het snel duidelijk gaat worden wat hier aan gedaan gaat worden.
Dus ja nou succes mensen en laten we elkaar op de hoogte houden he.!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!