Krakende handrem

StevU2

Nieuw lid
Gegroet,

Telkens ik uit de auto stap na het parkeren, hoor ik dat de handrem kraakt. Dit gebeurt wanneer de auto even kort door zijn vering gaat bij het in- of uitstappen. Als ik de auto in zijn versnelling blokkeer, en dus zonder handrem aan, hoor ik niets.

Is dat geluid aan mijn handrem normaal of niet? --> Polo 1.6 BM 90 pk.

Dank!

Doet die van mij ook;)
Alleen heb ik er nooit wat achter gezocht omdat de oude T4 van mn paps het ook deed:p
Dacht dat het auto eigen was;)

VW  6R 
Had ik ook altijd. Inmiddels "wat op gevonden". Ik zet tegenwoordig de auto als volgt weg:
- kom tot stilstand met de normale rem
- zet de DSG in "N"
- trek de handrem aan
- laat de normale rem los => je voelt de auto nu iets bewegen
- trap weer op de normale rem
- zet de DSG in "P"
- los de normale rem weer los => de auto beweegt nu niet

Volkswagen  Up! 
Tja, ik zou me er niet druk om maken. Ieder wagen kraakt. Zo niet. Heb je geluk.

Je kunt ook in de versnelling parkeren en de handrem niet gebruiken..........

Had ik ook altijd. Inmiddels "wat op gevonden". Ik zet tegenwoordig de auto als volgt weg:
- kom tot stilstand met de normale rem
- zet de DSG in "N"
- trek de handrem aan
- laat de normale rem los => je voelt de auto nu iets bewegen
- trap weer op de normale rem
- zet de DSG in "P"
- los de normale rem weer los => de auto beweegt nu niet

Een DSG zet je in P en dan heb je ook geen handrem nodig toch? Tenminste bij een BMW automaat is de P genoeg, nooit de handrem hoeven gebruiken, ook op hellingen parkeren niet.

Een DSG zet je in P en dan heb je ook geen handrem nodig toch? Tenminste bij een BMW automaat is de P genoeg, nooit de handrem hoeven gebruiken, ook op hellingen parkeren niet.

In principe niet, dat klopt. Net als met een handbak, ook daar heb je geen handrem nodig voor het parkeren.
Maar dat betekent wel dat alle krachten op de bak komen, en die heb ik liever op de remmen staan ;-)

Volkswagen  Up! 
In principe niet, dat klopt. Net als met een handbak, ook daar heb je geen handrem nodig voor het parkeren.
Maar dat betekent wel dat alle krachten op de bak komen, en die heb ik liever op de remmen staan ;-)

Ik denk dat die krachten op de bak wanneer de auto in p wordt geparkeerd een stuk minder zijn dan de 185pk die een polo gti erop zet. Kan geen jwaad en een stuk beter dan kans op kromme remschijven bij gebruik van de handrem.

Omdat je een BM hebt, ga ik er van uit dat je een handbak hebt, net als ik.
Dit gekraak kan je voorkomen, door NIET je voet op het rempedaal te houden als je de handrem aantrekt.
Werkt bij mij altijd, kraakvrij.
Probeer het eens, misschien dat het helpt?

Hetzelfde principe: als je je voet op de rem houdt, en er stappen mensen uit de auto. De auto wil omhoog gaan uit z'n veren, maar de rem verhindert het wiel om ietsje te draaien.

Gegroet,

Telkens ik uit de auto stap na het parkeren, hoor ik dat de handrem kraakt. Dit gebeurt wanneer de auto even kort door zijn vering gaat bij het in- of uitstappen. Als ik de auto in zijn versnelling blokkeer, en dus zonder handrem aan, hoor ik niets.

Is dat geluid aan mijn handrem normaal of niet? --> Polo 1.6 BM 90 pk.

Dank!

Omdat je een BM hebt, ga ik er van uit dat je een handbak hebt, net als ik.
Dit gekraak kan je voorkomen, door NIET je voet op het rempedaal te houden als je de handrem aantrekt.
Werkt bij mij altijd, kraakvrij.

Hé, da's hetzelfde principe als wat ik bedoelde 8-)

Volkswagen  Up! 
ik zelf heb er ook last van dat me handrem als een malle kraakt polo bm 2010

tip die ik te horen heb gekregen bij garage bedrijf

automaat bakken liefst niet in parkeer stand zette als een keer iemand er tegen aan knalt of flink naar voren schiet kan het p stand palletje afbreken en dan kan je je bak laten reviseren dus ik zelf persoonlijk zou als ik dsg had N stand zette en handrem er op of die wel of niet kraakt

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!