Kwaaltjes ?

Beste mypolo'ers

mijn 1.6 TDi (75 - 2010) heeft er ondertussen 104 000 km'tjes opzitten en nu begint ie kwaaltjes te krijgen heb ik de indruk. En zou hier graag jullie mening of bedenken over willen weten.

1 recentelijk is de auto bij het opstarten raar beginnen ruiken, er komt heel slechte en vochtige lucht uit de roosters en de autoramen staan direct vol met condens bij de opstart. is natuurlijk bij het opzetten van de airco direct weg maar al dit lijkt me niet helemaal normaal.

2 Heb ook de indruk dat ie zeer warm staat bij de minste inspanning, ik kan die natuurlijk niet nagaan ik heb namelijk geen boordcomputer in mijn polo. krijg ook geen melding op mijn teller.

3. Na gisteren een half uurtje autoweg gedaan te hebben en geparkeerd te zijn. merkte ik op dat de polo zeker een minuut hevig stond te "zoemen" (zelfs na het verwijderen van contactsleutel)
Ook draaide de polo op het einde van die rit zeer onregelmatig bij een stationair toerental. ben 2 uur daarna terug naar huis gereden via diezelfde weg en geen problemen ondervonden.

Wat denken Jullie ?
 
Mijn 1.6 tdi 6r gekocht op 165.000 in januari. En staat nu op 202.000. Enige manco was de gps dakantenne. En in het begin gaf de luchtmassameter een storing, luchtfilter leek nog nooit vervangen te zijn..
1 het wazig worden heb ik ook. Ook bij een klein buitje beslaat de voorruit gelijk. Nu het voorraam goed schoongemaakt en het lijkt iets minder te zijn. Misschien de luchtbuizen een keer goed schoonmaken met speciale spray.
2/3 mijne is gechipt naar 160pk. Heb niet het idee dat hij te warm wordt. Er is ook een sessie vrijrijden gereden op zandvoort. Na een warme dag en wat doorrijden, hoor je de koelventilator wel nadraaien. 2 tot 3 minuten is dan niet zo raar.
Onregelmatig draaien zou wel met je egr te maken kunnen hebben. Mocht je er bijna nooit last van hebben, zou ik me er niet zo druk om maken
 
Voor punt 1 zou je misschien kunnen kijken of er via je verwarming misschien water naar binnen komt. Een vriend van mij had namelijk een CLK (c208 model) en de water afvoer van zijn vooruit zat verstopt en hierdoor was de enige manier waarop het water weg kon via de opening van de verwarming naar de cabine / ruimte waar de bestuurder en passagiers zitten. Hierdoor was het dus ook altijd vochtig in zijn en auto en besloegen de ruiten erg snel. Ik weet niet of dit ook bij een polo kan gebeuren, maar je kan dit makkelijk checken door je matten en tapijt weg te halen en te kijken of er daar water staat. (zowel bestuurders als passagiers kant)
 
hallo bij punt 3 lijkt het er op dat je motor met de regeneratie van je roet filter bezig was
de stationair loop is dan vaak wat onrustig en de stationair loop is hoger als normaal
als je de motor uitzet tijdens dit proces zal je koelvin de boel willen koelen omdat er geen rijwind koeling is
de temperatuur loop op tot ruim 600 graden Celsius in het roetfilter tijdens het regeneren als je dus juist op dit moment de motor uitzet zal de koelvin wat langer als normaal door blijven blazen om de boel koel te houden
grt donna
 
hallo bij punt 3 lijkt het er op dat je motor met de regeneratie van je roet filter bezig was
de stationair loop is dan vaak wat onrustig en de stationair loop is hoger als normaal
als je de motor uitzet tijdens dit proces zal je koelvin de boel willen koelen omdat er geen rijwind koeling is
de temperatuur loop op tot ruim 600 graden Celsius in het roetfilter tijdens het regeneren als je dus juist op dit moment de motor uitzet zal de koelvin wat langer als normaal door blijven blazen om de boel koel te houden
grt donna

Dat lijkt er helemaal op
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!