Laatste Europese VW Polo


Toch jammer dat er geen hybride Polo komt. Dan betaal je ook weer meer wegenbelasting..dus misschien niet interessant voor VW.
EV's zijn sowieso niet interessant voor VW. Ik hoor juist weer veel dat VW verlies aan het draaien is omdat die EV's niet aan een straatsteen te slijten zijn en ze er dus niets op verdienen. Inderdaad erg jammer. Had graag een hybride Polo willen hebben!
En de grap is dus: de overheid van Noorwegen heeft bedrijven toestemming gegeven om de bodem van de zee letterlijk om te ploegen om zware metalen te winnen voor onder andere de productie van batterijen die ook in EV's worden gebruikt. En met gevolg nog meer schade aan de natuur. En puls vissen mag niet meer! Begrijpen jullie het nog?
Tot zo ver de ''duurzame EV's!''
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Lees: de laatste Polo uit Spanje. De productie gaat gewoon voort vanuit Afrika.
De prijs zal vrijwel hetzelfde blijven door importkosten ontheffing voor 'lokale producenten' oftewel VW.
Ja dit wist ik wel. Alsnog jammer. Ik geloof niet dat elektrische auto's de toekomst zijn.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Aan de andere kant, je kan over een paar jaar een leuke jong gebruikte Tesla Model 3 kopen voor een appel en een ei.

En dan maar hopen dat de accu het nog vele jaren volhoud en anders..... heel veel geld neertellen voor een nieuwe accu.
Precies dit. Voor geen goud ga ik geen Tesla rijden. Dan kun je eerst de accu's gaan vervangen. Ik vind de Tesla's sowieso ontzettend slecht in elkaar gezet. Daarbij kan ik hem toch voor mijn deur niet opladen omdat wij geen openbare laadpalen hebben. Ik tuf wel verder in mijn Polootje ;)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: peterpolo
'Jong gebruikte Tesla' Oftewel een 2019-2021 model kost je in 2026 nog zo'n €12-13K denk ik.
Dan heb je veel auto voor weinig geld met een relatief nieuw accupakket.
Kerel, ik wil geen Tesla. Al krijg ik geld toe doe ik het niet.
Ik kan hem hier in het dorp nergens opladen en een laadpaal voor mijn deur zit niemand op te wachten.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Elektrisch is niet de toekomst. misschien wel een soort van tussenoplossing. Ik zie persoonlijk wel toekomst in waterstof. Op dit moment worden bedrijven betaald als ze energie extra opnemen in tijden van overschot. Dit word vaak gedaan door het nutteloos laten draaien van zware machines om het net weer in balans te trekken. Dit is niet bepaald efficient. Het omzetten van water naar waterstof is ook niet efficient maar het heeft na afloop dan wel weer een nuttig bruikbaar product: Waterstof en zuurstof. Als je het mij vraagt: winwin!

Tevens is Toyota al een mooi poosje bezig met een waterstof verbrandingsmotor, Mazda was ooit al bezig met een waterstofwankelmotor. Als die techniek beschikbaar komt voor de occasionmarkt, zie ik het nog wel gebeuren dat veel oudere auto's worden omgebouwd op waterstof om ze zo nog jaren te kunnen gebruiken tot de carrosserie-technisch onveilig en opgereden zijn. Wederom, als je het mij vraagt, een win-win situatie!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Elektrisch is niet de toekomst. misschien wel een soort van tussenoplossing. Ik zie persoonlijk wel toekomst in waterstof. Op dit moment worden bedrijven betaald als ze energie extra opnemen in tijden van overschot. Dit word vaak gedaan door het nutteloos laten draaien van zware machines om het net weer in balans te trekken. Dit is niet bepaald efficient. Het omzetten van water naar waterstof is ook niet efficient maar het heeft na afloop dan wel weer een nuttig bruikbaar product: Waterstof en zuurstof. Als je het mij vraagt: winwin!

Tevens is Toyota al een mooi poosje bezig met een waterstof verbrandingsmotor, Mazda was ooit al bezig met een waterstofwankelmotor. Als die techniek beschikbaar komt voor de occasionmarkt, zie ik het nog wel gebeuren dat veel oudere auto's worden omgebouwd op waterstof om ze zo nog jaren te kunnen gebruiken tot de carrosserie-technisch onveilig en opgereden zijn. Wederom, als je het mij vraagt, een win-win situatie!
Huidige probleem van de waterstof is echter de opslag en transport.
Daar moeten nog wel stappen gemaakt worden, maar dat moet mogelijk zijn
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!