Lampen Polo Bluemotion

beste forumleden

ik ben opzoek naar xenon koplampen voor in mijn polo BM(geproduceerd in november, ik heb hem sinds begin december)
ik vond het volgende: http://gvautostyling.eu/index.php?item= ... 38&lang=NL
ik kwam op deze site terecht via xenonlamp.nl, is dit iets? ze bieden de service om ze eventueel te plaatsen?
wat voor koplampen steken er in mijn polo? H4 of H7?
wat is jullie ervaring met dit soort sets? welke zijn aan te raden?
wat is het verschil tussen de Pilot classic en en Pilot pro line?

http://gvautostyling.eu/index.php?item= ... 21&lang=NL welke van deze led's kan ik gebruiken voor de nummerplaat verlichting van mijn polo bm?

kan iemand me een link geven voor ook eventueel mijn dagrijverlichting in led te zetten?

alvast bedankt!

met vriendelijke groeten
Daan.
 
Je lampen zijn hoogstwaarschijnlijk h4, anders kun je even een foto er van plaatsen, kunnen anderen 't voor je bevestigen welke variant 't is ;)

Over je licht pakket, dat biedt xenonlamp.nl ook aan ;)

Proline en classic line, is canbus set en niet canbus set ;)

en ebay opent voor je drl graag haar 'deuren' :cool:
(aan jou de keuze welke soort led je neemt ;) )
 
VW  6R  1.2TDI 
Dag jan

bedankt voor je reactie!
uit wat bestaat deze set nu precies? dat zou ik graag eens weten...
ik kan nergens een beschrijving vinden van uit wat deze is opgebouwd.

CANBUS is dat speciaal systeem dat storing in het stroomcircuit opzoekt en meldt hé?

met vriendelijke groeten
Daan.
 
explorator,
Je hebt dus inderdaad H7. Je hebt dan standaard al betere verlichting dan wat er normaal in een Bluemotion zit, namelijk H4 en dat is echt bedroevend slecht.
Maar zoals IbifaHo al opmerkte heb jij een Polo met de Bluemotion technology, gezien je onderschrift en heb je dus genoeg aan een H7 pro line setje volgens mij. Dus niet die set die speciaal voor de BM bestemd is. ;)
 
even een vraagje voor je xenonlamp.nl, hoe zit het met die piekstromen wat je ECU en je ruitenwissermotor naar de botten helpen, zijn die verholpen in de slim ballasten of hoe ziet de techniek er momenteel uit ? Ik zeg je eerlijk erbij dat ik geen zin heb in die relais schakeling met die weerstanden wat reteheet worden. momenteel heb ik een setje slim ballasts met een blokje erbij dat zorgt dat de lampencontrole niet afgaat en het werkt evenzeer. zonder de schakeling van de relais dan. die schakeling gaat dan wel via het boordnet en niet rechtstreeks van de batterij. (de relaisschakeling is rechtstreeks geschakeld van de batterij waardoor je boordnet niet beschadigd kan worden)

maar ik zoek dus een alternatief, omdat ik niet wil dat mijn ECU een van de volgende jaren stuk gaat.

Dus, ik zoek ballasten wat ook klein zijn om weg te steken, waar de piekstroom niet schadelijk is voor je ECU en/of randapparaten en liefst zonder Relaischakeling met verwarmingsweerstanden.

Groetjes !
 
Even uit nieuwsgierigheid: waarom heeft de BM trouwens een andere set nodig dan een niet-BM Polo? Beide beschikken toch over een CAN-bus systeem? Wat heeft de BM waarvoor extra kabels nodig zijn waar de andere Polo's niet over beschikken?
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Nee, komt door dat bij de BM de verlichting vanuit het centrale regelapparaat wordt aangestuurd en bij alle andere Polo's gewoon "ouderwets" rechtstreeks met kabels vanuit de lichtschakelaar.
 
RodeBM zei:
Nee, komt door dat bij de BM de verlichting vanuit het centrale regelapparaat wordt aangestuurd en bij alle andere Polo's gewoon "ouderwets" rechtstreeks met kabels vanuit de lichtschakelaar.

Niet correct ;) Het licht ook aan de opties die erop zitten. Bij coming/leaving home heb je ook een can-bus schakelaar dus niet met die draden.

En als je die wel hebt, dan gaan vanuit de schakelaar de standen door naar de centrale welke de lampen aanstuurt ;)
 
PRIdEVisions zei:
even een vraagje voor je xenonlamp.nl, hoe zit het met die piekstromen wat je ECU en je ruitenwissermotor naar de botten helpen, zijn die verholpen in de slim ballasten of hoe ziet de techniek er momenteel uit ? Ik zeg je eerlijk erbij dat ik geen zin heb in die relais schakeling met die weerstanden wat reteheet worden. momenteel heb ik een setje slim ballasts met een blokje erbij dat zorgt dat de lampencontrole niet afgaat en het werkt evenzeer. zonder de schakeling van de relais dan. die schakeling gaat dan wel via het boordnet en niet rechtstreeks van de batterij. (de relaisschakeling is rechtstreeks geschakeld van de batterij waardoor je boordnet niet beschadigd kan worden)

maar ik zoek dus een alternatief, omdat ik niet wil dat mijn ECU een van de volgende jaren stuk gaat.

Dus, ik zoek ballasten wat ook klein zijn om weg te steken, waar de piekstroom niet schadelijk is voor je ECU en/of randapparaten en liefst zonder Relaischakeling met verwarmingsweerstanden.

Groetjes !

beste, het probleem rondom piekspanning i.r.t. ECU en ruitenwissermotor wordt verholpen door de extra BM kabel, waarmee je de lampen aanstuurt rechtstreeks vanaf een plus en dus niet via het lampencircuit. Dit is destijds begonnen bij de golf 5 en audi a3 en nu dus ook bij BM modellen.

wat betreft de weerstanden: als je ze op ijzer monteert kan er niks gebeuren.

We hebben sinds kort ook een nieuwe slim line ballast, deze heeft een een extra filter waardoor de piekspanning weggehaald wordt. Dit kan dan zonder extra kabel gemonteerd worden. (zie foto) Deze ballast zit nu nog in de testfase in china voor wat betreft dit probleem.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!