Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nee, de LED koplampen zijn zelfstellend dmv een sensor op de achteras. Deze voelt hoe vol de auto beladen is (door de hoek van de auto te meten), en daarop passen de koplampen automatisch hun afstelling op de juiste hoogte af.
Jazeker kan dat, want ik heb het gedaan. Ze stonden bij mij veel te laag. Het zijn inbus”moeren” achter de koplampen. Als ik het me goed herinner moet je de binnensten hebben. Wat dat betreft niet veel anders dan halogeen koplampen. Misschien zijn de buitensten voor de horizontale verstelling, maar dat weet ik niet zeker. Eenmaal afgesteld corrigeert de sensor inderdaad voor mate van belading.
klopt inderdaad! veel beter nu he?Gisteravond aangepast, zijn inderdaad de binnenste "inbusmoeren".
Geldt dit ook voor de halogene lampen voor de AW dat je dit handmatig kan aanpassen? Ik heb nieuwe halogeen koplampen maar heb al paar seinende tegenliggers op stand 0, dit had ik voorheen niet met mijn oude halogene lampen in stand 0. Als ik hem stand 2 zet dan richt het licht wel meer beter op de grond en minder op de verkeersborden.klopt inderdaad! veel beter nu he?
Ja! Zelfde manier als bij LED.Geldt dit ook voor de halogene lampen voor de AW dat je dit handmatig kan aanpassen? Ik heb nieuwe halogeen koplampen maar heb al paar seinende tegenliggers op stand 0, dit had ik voorheen niet met mijn oude halogene lampen in stand 0. Als ik hem stand 2 zet dan richt het licht wel meer beter op de grond en minder op de verkeersborden.
Ik heb het idee dat stand 2 van deze nieuwe lampen eigenlijk stand 0 is.
Of zal ik dit maar door de dealer doen?
Bij de garage hebben ze z’n apparaat, en anders op gevoel? Ik zette de auto 3 meter voor de garage deur, lampen aan en zorgde dat de die net iets lager scheen dan als de motorkap.Thanks ga ik dit proberen.
Hoe weet ik wat de juiste afstelling is? Totdat tegenliggers niet meer seinen haha?
Aha en dan met een kruiskop schroevendraaier beide schroeven 1 voor grootlicht en de ander voor dimlicht afstellen.Bij de garage hebben ze z’n apparaat, en anders op gevoel? Ik zette de auto 3 meter voor de garage deur, lampen aan en zorgde dat de die net iets lager scheen dan als de motorkap.
Ja Idd. En anders gewoon beetje mee spelen, dan zie je vanzelf welke omhoog of naar beneden gaat.Aha en dan met een kruiskop schroevendraaier beide schroeven 1 voor grootlicht en de ander voor dimlicht afstellen.
Als je met het verwisselen naar andere lampen opeens mensen hebt die gaan seinen heb je denk ik last van strooilicht, of je moet echt de lamp met wat geduw versteld hebben..Geldt dit ook voor de halogene lampen voor de AW dat je dit handmatig kan aanpassen? Ik heb nieuwe halogeen koplampen maar heb al paar seinende tegenliggers op stand 0, dit had ik voorheen niet met mijn oude halogene lampen in stand 0. Als ik hem stand 2 zet dan richt het licht wel meer beter op de grond en minder op de verkeersborden.
Ik heb het idee dat stand 2 van deze nieuwe lampen eigenlijk stand 0 is.
Of zal ik dit maar door de dealer doen?
Nee ik heb twee hele nieuwe koplamp units.Als je met het verwisselen naar andere lampen opeens mensen hebt die gaan seinen heb je denk ik last van strooilicht, of je moet echt de lamp met wat geduw versteld hebben..
strooilicht krijg je er niet uit gedraaid, je kan beter even naar de dealer gaan. Is ook APK afkeur etc..
Ja daar gaan ze wat voor rekenen. Maar zal vast geen hoofdprijs zijn.Nee ik heb twee hele nieuwe koplamp units.
Deze zijn kennelijk niet afgesteld voor mijn auto. Als ik de verstelschakelaar op 2 /3 zet dan richten ze mooi naar beneden. Nu valt het mij op dat alle verkeersborden superfel zijn en heb wat seinende tegenliggers ontmoet. Ook het wegdek is niet echt goed verlicht.
Ik heb gezien op internet hoe je het zelf kan verstellen maar ga toch wel even naar de dealer zij kunnen het idd precies afstellen.
Zullen ze hier kosten voor vragen de VW dealer? Heb fabrieksgarantie alleen de nieuwe koplampen zijn niet bij hun gekocht lampen zijn fabrieksjaar 2019.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.