Lampje UITLAATSYSTEEM brandt

Idd ik rijd elke dag 100km in mijn polo BM en heb alleen nog storing gehad door een vervuild brandstof systeem, daardoor verstuiver defect.
EGR na 85000 km nog geen problemen mee gehad. Komt onderandere omdat de motor bijna elke dag gewoon goed warm wordt.
Korte stukjes is funest voor de EGR, maar dat is bij elk merk zo.
Schakel indicator negeer ik ook altijd volkomen, zo laag in toeren rijden is zeer slecht voor de krukaslagers.

Je zult niet de eerste zijn die zijn motor na 150.000km in de soep laat draaien omdat er te veel koppel gevraagd wordt (dankzij het nieuwe rijden).

En omdat je op 1900 toeren ook zuiniger rijd dan 1300 toeren, of even zuinig maar betere gasresponse :lol: (volgens boardcomputer).
 
Volkswagen  Polo AW 
Ik maak ritjes,berlijn,Barcelona venetie enz,maar ook vaak ritjes van 20km(voornamelijk snelweg).
Als ik dagelijks ritten van 100km moet maken had ik waarschijnlijk geen polo genomen,niet dat het een straf is om ermee te rijden maar een beetje ruimte en comfort is ook belangrijk.
Wat is laag in de toeren,op dit moment is het hier in de buurt raak met snelheidscontroles,inderdaad de afgelopen weken rondgesukkeld met amper 1800 toeren,maar sloop ik daar mijn auto mee?
 
T beste is wel rond de 1800 toeren blijven, 50 in zn 3 en 80 in zn 4. Draait de motor ong 2000 toeren, is beter voor t blok en rijdt ook prettiger vind ik persoonlijk.
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!