Led lampen in de koplampen

Hey allen hier,

Bij deze nog een prettig 2012 en de beste wensen....Ik had eigenlijk even een vraag, ik was laats bij een auto shop om led verlichting te halen voor de binnen en kenteken verlichting enz. Nou wou die man mij wel heel graag Led (h4 of h7) lampen verkopen voor in de koplamp zeg maar.

Ik hield de boot een beetje af, omdat ik het totaal niet ken...heeft iemand hier ervaring mee? En mischien wat meer info erover? Mag het? en hoe is de werking?

Ik hoor het wel.

Erik
 
led als koplampen is totaal niet haalbaar, lichtopbrengst is te laag, bij hogere wattages is de warmte productie te groot. er zijn wel 35 w led chips die voldoende licht geven maar dan mogen ze niet te heet worden of ze zijn in een mum van tijd kapot.
Gasontladingslampen en gloeilampen geven een groot deel van hun warmte af als kortgolvige warmte straling.

led moet alle warmte kwijt via convectie dus dan zou je hele grote koelblokken nodig hebben. het zal nog even duren voordat de eerste full led koplampen komen, en dit zullen in eerste instantie koplampen zijn speciaal ontworpen voor led.

retro fit led lampen ter vervanging van bij h7 gaat hem nog niet worden omdat de koplampen niet ontworpen zijn voor afvoeren van convectiewarmte van de lichtbron.


tot nu toe heeft alleen de audi r18 tdi le mans auto volledige led koplampen:

http://www.autoevolution.com/news/audi-r18-tdi-le-mans-racer-gets-full-led-headlights-35029.html

dat zal een lieve duit kosten...
 
Het zal niet toegestaan zijn want als je een H7 ledlamp in je dimlicht plaatst heb je niet meer het voorgeschreven lichtbeeld en verblind je de tegenliggers. De halogeenlamp heeft een korte gloeidraad dat verschoven is t.o.v. het brandpunt van je reflector. De ledlamp geeft licht over een relatief groot oppervlak waardoor de standaard reflector in je koplamp de lichtbundel niet op de voorgeschreven manier kan richten.
De lichtopbrengst van de ledlampen die ik bij dealextream gezien heb, hebben nog een veel lagere lichtopbrengst dan een 55W halogeenlamp. Voor meer licht moet je niet voor led te kiezen en als je energie wil sparen kun je beter over gaan naar een 35W Xenon HID (gasontladingslamp). Dan heb je 2-maal zoveel licht dat op de juiste manier gebundeld wordt en dus een goed lichtbeeld geeft.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!