Leerbeschadiging Multifunctioneel stuur

Hou in je achterhoofd dat het feitelijk geen service zou moeten zijn; dit is in mijn ogen eigenlijk gewoon garantie. Zoiets mag niet gebeuren in zo'n korte periode. Zeker niet als het gaat om dure producten zoals een nieuwe auto.

M.a.w; laat je niet afschepen ;)
True, maar uiteindelijk kun je natuurlijk niet aantonen hoe de beschadiging tot stand gekomen is, en of deze er al in zat toen je de auto kreeg of niet. Ik heb vorige maand een 6C gekocht die sinds mei op voorraad heeft gestaan, dan ga 'k ook even vragen naar de ogenschijnlijke brandplek van vogelshit op de bijrijderskant
 
True, maar uiteindelijk kun je natuurlijk niet aantonen hoe de beschadiging tot stand gekomen is, en of deze er al in zat toen je de auto kreeg of niet. Ik heb vorige maand een 6C gekocht die sinds mei op voorraad heeft gestaan, dan ga 'k ook even vragen naar de ogenschijnlijke brandplek van vogelshit op de bijrijderskant
Als er een defect zich voordoet in de eerste zes maanden na aanschaf dan gaat het consumentenrecht er vanuit dat het al aanwezig was bij aanschaf. Dus zullen zij moeten bewijzen dat dit niet zo was. En aangezien ze niet de afgelopen maand naast jou in de auto hebben gezeten hebben kunnen ze dit dus niet.

Lees hier meer over op de site van de rijksoverheid;

http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...rd/welke-garanties-heb-ik-op-een-product.html
https://www.consuwijzer.nl/elektron...ten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

Het klinkt heel simpel, en recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen.

maar goed, als je een goeie dealer hebt lossen ze dit hoe dan ook netjes voor je op want dit hoort gewoon domweg niet te gebeuren na een maand of wat.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Ben vandaag na me er toch teveel aan te ergeren langs de dealer gereden, ze gaven aan dat het inderdaad er uit zag alsof het bij aflevering er al zat, maar vonden het een dermate kleine beschadiging dat ze er geen nieuw stuur voor gingen bestellen, want "dat is ook weer zo wat, en dan moet het er nog in, airbags overzetten etc. en voor hetzelfde geldt zit daar ook een beschadiging in". Wel hebben ze meteen de lak even bijgewerkt, dus die vlek is er uit.
 
Ben vandaag na me er toch teveel aan te ergeren langs de dealer gereden, ze gaven aan dat het inderdaad er uit zag alsof het bij aflevering er al zat, maar vonden het een dermate kleine beschadiging dat ze er geen nieuw stuur voor gingen bestellen, want "dat is ook weer zo wat, en dan moet het er nog in, airbags overzetten etc. en voor hetzelfde geldt zit daar ook een beschadiging in". Wel hebben ze meteen de lak even bijgewerkt, dus die vlek is er uit.
Ze hebben dus gewoon geen zin om moeite voor je te doen. Als ze dit bij de importeur aanmelden krijgen ze alles vergoed (uren en materiaal). Ik heb er hooguit een uurtje op moeten wachten.

Ik klop het even af, maar ik heb het vervangende stuur nu bijna twee maanden en het lijkt een stuk betere kwaltieit.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!