Lek thermostaathuis

Goedemiddag,

Ik heb een Polo 1.2 TSI uit 2011.
De laatste tijd liep mijn koelvloeistof leeg. Ik heb de auto voor een diagnose laten brengen bij de dealer, hier komt uit dat mijn thermostaathuis lekt en moet worden vervangen.
De garages geven aan dat dit een erg duur onderdeel is (250,- +-) en dan komen de uurtarieven van de garage er nog overheen.
Echter zie ik op internet het onderdeel voor een goedkopere prijs.

Nu wil ik dit onderdeel online bestellen en door een garage in de buurt laten inbouwen (ik ben zelf een leek op dat gebied).
Waar moet ik op letten bij aanschaf van dit onderdeel? Is dit gewoon 1 geheel?
Hopelijk zijn er hier mensen die ervaring hebben met dit probleem :mrgreen:

Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK - Stage 1 140PK 
houd er rekening mee dat er weinig bedrijven zijn die er op staan te springen dat er zelf onderdelen aangeleverd worden.
Plus als jij het verkeerde onderdeel aanlevert dan ben je meer kwijt aan arbeid ect.
Klopt, echter ken ik een garage in de buurt die dit wel accepteert.
En snap ik! Daarom hoop ik dat iemand me hier op weg kan helpen naar het juiste onderdeel.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK - Stage 1 140PK 
Ik zou voor jouw zekerheid ( en ook voor de garage, zij verdienen ook wat op het onderdeel als zij dit bestellen dacht ik) het onderdeel bij de garage bestellen. Zij blij, jij blij & je betaalt zeker minder dan bij de dealer! De garage kan jou ook een overzicht laten zien met verschillende prijzen/merken onderdeel. Ik kies meestal zelf de middelse prijs, nooit de goedkoopste. Succes!

Edit: hierdoor weet jij ook 100% zeker dat het juiste onderdeel wordt besteld. Ik heb wel eens op kenteken en metk/model/bouwjaar veerpootlagers besteld, deze pasten voor geen meter..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Vraag even bij die garage wat datzelfde onderdeel kost.
Dealer is in mijn ervaring niet alleen in man uren prijzig maar ook in onderdeel prijs.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!