Leuke film met beelden uit de geschiedenis van VW Nederland.

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland
AUTO LIEFDE ROEST NIET...


Plaats hier Leuke Oude foto's Video of zeldzame klassiekers.
Polo Turbo uit 1977 met 160 pk 177 Nm/7000.


Tuner Bickel
Land D
Jaar 1977
Motor VW
Motor Type L4
Maximumsnelheid (km per uur) 225
polo_turbo_gr5_1977.jpg


Volkswagen ARVW

De ARVW (Aerodynamic Research Volkswagen) concept car is gebouwd door Volkswagen in de late jaren 1970, speciaal als een object van aërodynamisch onderzoek van de Volkswagen-bedrijf om correlatie tussen een body vorm van het voertuig en het brandstofverbruik te traceren bij een hoge snelheid.
Een tuned zes-cilinder turbodiesel motor en de standaard versnellingsbak werden gebruikt, terwijl het lichaam werd gemaakt van aluminium en composietmaterialen . In 1980 was de snelste diesel in de wereld, bereiken de topsnelheid 362,07 km / h. (224,9 mph)

tumblr_mdsq8gCh9W1qiw9xho1_1280.jpg Bekijk bijlage 15601
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Ruud9N en starsky

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland
Alle VW modellen op een rijtje..
Van 1949 tot 2014 : http://www.powerful-cars.com/php/vw/

Volkswagen

In 1938 werd Volkswagenwerk GmbH opgericht. De fabriek van Volkswagen kwam in Wolfsburg te staan, waar het merk nu nog steeds gevestigd is.

Van de productie van de Kever kwam weinig terecht. De meeste exemplaren werden omgebouwd naar militaire voertuigen.
Foto Vw Type 1 uit 1938:
f8e4dbc11c7a9d77efd84d62f7f3817d.jpg

Na de Tweede Wereldoorlog kwam VW in handen van de Britse regering. Het was de bedoeling om de Kever alsnog als volksauto te gaan produceren. De Britten wilden het merk graag onderbrengen bij een ander merk. Maar helaas, Ford, Fiat en enkele Britse merken wezen allen dit gulle aanbod af. Geen van allen zag brood in de vreemde Kever. Het design zou vermoedelijk toch niet verkopen en VW zou alleen maar geld gaan kosten. Uiteindelijk gaven de Britten Volkswagen maar terug aan de Duitsers. Wij weten nu wel beter, want met 21 miljoen exemplaren was de Kever één van de best verkopende auto’s ooit.

Het verhaal over het logo is eigenlijk vrij kort vergeleken met dit historische verhaal. Het logo werd ontworpen door Franz Xavier Reimspiess, een medewerker van Porsche. De ontwikkeling van het logo was een design wedstrijd en hierbij kwam Reimspiess dus als winnaar uit de bus. De betekenis van het logo hoef ik jullie niet uit te leggen, want het bestaat doodsimpel uit de letters V en W. volkswagen.gif

Inmiddels is Volkswagen één van de grootste automerken ter wereld..

Volkswagen-Logo-Evolution.jpg


Het verhaal van de Volkswagen begint niet met Ferdinand Porsche. De Joodse ingenieur Josef Ganz was de basis hiervan. Dat Hitler zijn ontwerpen confisqueerde is gewoon de geschiedenis uitgegumd..

Rijkskanselier Adolf Hitler en de Oostenrijkse autobouwer Ferdinand Porsche ontwierpen de populaire Volkswagen Kever. Volgens de geschiedenisboeken. Maar niet volgens techniekjournalist Paul Schilperoord.
Hij claimt dat Hitler en Porsche het idee hebben gestolen van een joodse ingenieur.

15871643_10211786740728062_2107384348254824068_n.jpg

https://nl.wikipedia.org/wiki/Josef_Ganz

http://historiek.net/het-geheim-van-hitlers-volkswagen-2/43068/

Het boek: Het ware verhaal van de Kever: hoe Hitler het ontwerp van een joods genie confisqueerde

15871856_1197551286996892_5057018787076010578_n.jpg

15781391_10211786748768263_8800058514518389431_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Ruud9N

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland
Polo II bb Buchmann (1986)

image_gallery.jpg

Met een Polo naar Parijs ...
CeFeW6AXEAIFZ5b.jpg

... En niet alleen voor een dag, maar voor de gehele duur van de Paris Motor Show 1986: De spectaculaire Polo bb Buchmann was een van de sterren van de show. Een polo met een schitterende look en een veel high-tech interieur - die voorzag in verbaasde blikken. Een totaal van 40 Polo II (20 Polo "Paris" en 20 "Carat") werden bereid voor het evenement. De maker is de Frankfurt-tuner en workshop eigenaren Rainer Buchmann, die al in de jaren 1970 vol met de "Polaroid Porsche" sensatie.

image_gallery.jpg

Mr. Buchmann, hoe het kwam dit project?


Het model voor deze auto werd eerder gemaakt door ons Porsche Turbo Targa Rainbow, beter bekend als 'Polaroid Porsche "in Rainbow Optics. De auto die we hadden op dat moment gebouwd in de verkooporder voor de Photokina 1976 De toenmalige Duitse president Walter Scheel werd gefotografeerd in wat bracht ons een geweldige publiciteit. De auto had niet alleen een spectaculaire verschijning, maar vooral voor die tijd zeer innovatieve technologie te bieden heeft. Het middelpunt is de zogenaamde DINFO, ontwikkeld door ons digitaal informatiesysteem. Toen Polo Parijs het was om deze geavanceerde technologie te integreren in de auto - en we zijn erin geslaagd dat.

image_gallery.jpg
 
Laatst bewerkt:

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland

IMGP7186.jpg

Naam:
Merijn (Skooty)
Merk / Model / Bouwjaar / Motor: VW Derby 1977 || 1.4 (AEX) onderblok met bewerkte 1.3 (3F) kop en 40er Solex carbs
Eigenaar sinds: 08-08-2008
Waarom voor deze auto gekozen: Dankzij het rijden met een Polo G40 (één van mijn vorige auto's) besmet met het "Polo virus" en het is toch net eens wat anders dan een Golf of Kever.
Waar is deze auto voor bedoeld:
Mooi weer
Belangrijkste updates:
Volledig gerestaureerd, voorzien van aangepaste motor en Porsche interieur.
Toekomstige plannen:
Zuinig op zijn.. :)
Waar ben je het meest trots op:
reportage in Performance VW (Oktober 2014)

Tegenslagen:
gekocht als 'harde auto' maar bleek toch slechter te zijn dan verwacht, met o.a. door plamuur gecamoufleerde doorgerotte dorpels en wielkastranden.
Maar 'elk nadeel heb ze voordeel': dat was wel doorslaggevend om hem in vier jaar tijd volledig te restaureren in plaats van op te lappen.

Specs:
Vw Derby LS, bouwjaar 1977
Panamabraun
1300cc (75pk) met AHD 5-bak.
88.xxx km
60/40 Koni verlaagd
13" / 7J / ET20 Atiwe velgen met 175/50/13 Conti SportContact
Heigo rolbeugel in carrosseriekleur
60mm Bastuck uitlaat vanaf de middendemper
Toerenteller

Via VWForum.
 

Bijlagen

  • Like
Waarderingen: GertJan

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland
Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan..

Op de foto de Polo 6n Harlekin.

In Europa, een speciaal "Harlekin" of "Harlekijn" model werd uitgebracht in 1995.
De Polo Harlekin was een ongebruikelijke editie met een multi-gekleurde lichaam met elk paneel in een andere kleur: Flash rood, Ginster geel, Pistache groen en blauw Chagall .

Het gebruikte dezelfde motoren normale Polo-de kleur van de panelen was het enige verschil.
Oorspronkelijk beperkt tot 1000, ongeveer 3800 van deze serie geproduceerd.
Er waren 2.500 Polo Harlequins gemaakt in het Verenigd Koninkrijk tussen 1996 en 1998.


2a2bcacac1_1449653606_11312553_1459221221048107_55279224_n__list-noup.jpg
12744128_585615241587327_8821765221601025001_n.jpg 12744388_585615238253994_503864189859872309_n.jpg12718124_592982287517289_4997752659663668750_n.jpg

https://www.facebook.com/Polo.Harlekin/

http://www.polo-harlekin.de/want76_11.html

http://www.polo-harlekin.de/
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: DeeOow

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland
Karmann Volkswagen Polo GTI Cabrio Concept (Typ 9N3) '2007

Met het dak dicht is er ruimte voor 304 liter bagage. Dat is zelfs 34 liter meer dan de gewone Polo.
Als het dak open is blijft er nog 148 liter over.
De Polo is 13 cm langer en 4 cm breder.



Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-e1a304a904df21af.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-f7ae5dbfd686459b.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-776f6eb9bf07aa80.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-2049f996d1ecfbd4 (1).jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-abb927f7d5545145.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-d3c7098578c86780.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-f3f24dbddb698296.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-cbea850de7fbbe2c.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-e72cc99a7707fdcb.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-04d4d279da3a528b.jpg Fahrbericht-VW-Polo-Cabrio-von-Karmann-729x486-7c7cfca452b8ede9.jpg
 

Mikkie30

Bekend lid
478
63
Mijn vader had vroeger een Golf 2 Rabbit met een zenderpakket.
De bumpers waren paars en de auto zelf wit. Hele aparte uitvoering. Kan er ook weinig over terugvinden, behalve dit;

doos 011.jpg

s-l640.jpg

Zelf heb ik nog een Polo 6N gehad;

PICT0020.JPG
 
  • Like
Waarderingen: Polovl

Ruud9N

Bekend lid
Spritmonitor.de
2.789
113
Noord-Brabant
Karmann Volkswagen Polo GTI Cabrio Concept (Typ 9N3) '2007

Met het dak dicht is er ruimte voor 304 liter bagage. Dat is zelfs 34 liter meer dan de gewone Polo.
Als het dak open is blijft er nog 148 liter over.
De Polo is 13 cm langer en 4 cm breder.



Bekijk bijlage 15629 Bekijk bijlage 15630 Bekijk bijlage 15631 Bekijk bijlage 15632 Bekijk bijlage 15633 Bekijk bijlage 15634 Bekijk bijlage 15635 Bekijk bijlage 15636 Bekijk bijlage 15637 Bekijk bijlage 15638 Bekijk bijlage 15639
Gaaaaaaf, wist helemaal niet van het bestaan.

*Gaat gelijk zaag zetten in zijn Polo* o_O :confused:
 
  • Like
Waarderingen: Durban

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland
De eco-Polo 2-cilinder dieselmotor met G40-lader


188x208+-+m08-c1.jpg


De zeldzaamheid

Sebastian Winkler , 36, is eigenaar van een origineel "Eco-Polo" van 1987.
Slechts drie prototypes en 49 modellen werden gebouwd.
Volkswagen gebruikt de auto als concept studies die werden aangepast om vooral zuiniger zijn.

De Eco-Polo's functies die een traagheid gebruik systeem en een voorloper van het roetfilter. Op een rondleiding naar Marseille is verbruikt slechts 1,7 liter op 60 km / h in de loop van 1400 kilometer. o_O


409377_303014356418026_1165106947_n.jpg

De 858 cc cilinderinhoud is beperkt tot slechts twee cilinders. Een balans as zorgt ervoor dat de motor loopt.

402009_303014446418017_611185634_n.jpg

Met start stop systeem...
Het concept van Schwungnutzautomatik (SNA)
De SNA is samengesteld uit een automatische koppeling en een start-stop-systeem .

409470_303014493084679_447192887_n.jpg

De G-Lader is aangesloten via een elektrische koppeling en (27 pk) verhoogd motorvermogen van 20 kW tot 29 kW (40 pk) - voldoende maximum snelheid van 138 km / h.


405876_303014949751300_602637250_n.jpg



398447_303014463084682_500553229_n.jpg

De semiautomatische 5-versnellingsbak maakt het mogelijk zonder koppeling schakelen zonder de koppeling wordt geactiveerd door een schakelaar op de versnellingspook.

396434_303014413084687_479084406_n.jpg 400322_303014429751352_1762591519_n.jpg

Type voertuig: Volkswagen / IAV Eco Polo Di G40

Jaar: 1987 / Jaar 1989

Motor: 2 cilinder diesel testmotor; Diesel met directe inspuiting; 860 cc; 40 pk; Drijfstang, krukas, zuigers, nokkenas, cilinderkop, kleppen, oliepomp zijn special.

Transmissie: Semi-automatische koppeling; 5-versnellingsbak van de eco-golf; Start-stop-systeem; Schwungnutzautomatik (SNA)

Remmen: oorspronkelijke systeem van Polo

Wielen: Stalen velgen met wieldoppen

banden: Reeks Polo

chassis: oorspronkelijke systeem van Polo

Body: gewijzigde front-end; Alpine White

interieur: voorbereid snelheidsmeterunit; Aanvullende instrumenten: turbodruk, Econometer


Sebastian Winkler (@MailManG40) | Twitter

 

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Johan, Ruud9N en Polovl

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland
Slipcursus met je Volkswagen te Deil-Enspijk '70 er jaren.
De politie had een eigen slipschool.

De Volkswagen kever was een mooi voertuig om instructie mee te geven.
Deze had achterwiel aandrijving en de motor achterin waardoor hij snel in een slip raakte.

VKS_Slipbaan_art_05_197610(7V).jpg


 
  • Like
Waarderingen: Ruud9N, Polovl en Johan

Durban

Bekend lid
1.164
113
51
gelderland
Oprichting Pon’s Automobielhandel 1931

Bernardus Marinus (Ben) Pon (Amersfoort, 27 april 1904 - Amsterdam, 15 mei 1968) was een Nederlandse importeur van auto's.

Pon slaagde erin vlak na de Tweede Wereldoorlog Volkswagens in Nederland te verkopen.
Hij bestelde zes 'Kevers' in de Duitse fabriek in Wolfsburg.

s01.jpg

Al snel een prijsverhoging

245d57e5aa4665c406ad7abdaf48d811.jpg

Pon's Automobielhandel brochure

decd02d0b751e74eb43460f3bfa1978b.jpg

Een beetje krabbelen in je notitieboekje, wie doet dat niet? Ben Pon in ieder geval wel.
In 1947 had de Amersfoortse zakenman een goedlopende klus als importeur van Volkswagens.

Veel keus had je toen nog niet: alleen de Kever bestond nog, bekend als Type 1. Wat nou als je een Volkswagen had waar je ook iets meer dan een klein gezin in kon vervoeren?

Pon krabbelde het basisontwerp uit in zijn notitieboekje, nam het mee naar het hoofdkantoor van Volkswagen in Wolfsburg en overtuigde de hoge heren om de Type 2 in productie te nemen.
Nu, bijna 60 jaar later, is het model nog steeds in productie als de Volkswagen Transporter.

het_begint_op_papier_volkswagen_trasporter_typ2.jpg

VW bus T1 anno 1949

vwbus1949.jpg

342a19e6b8664eecf30f1770d46a7627.jpg

Volkswagen van de Controle Motorrijtuigenbelasting, en Politie kever.

2750aa1978e08a78dd2893e4a50e4e9e.jpg

04132.jpg

9586937899_17dd66b00c.jpg


Rijkspolitie Volkswagen T1 [1962]

118dcdc74a2201ec1973940e50711375.jpg
 
  • Like
Waarderingen: Polovl