Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou nou bij gaat het ook langer duren pffff
kreeg dit per mail:
Hoi Sander,
Excuses voor mijn late reactie. Fijne jaarwisseling gehad?
Heb even gebeld met de importeur omtrent de levering van jouw Polo, helaas blijkt dat onderstaand niet heel accuraat is. Verwachte levering is een goede 4 weken later t.o.v. onderstaand. Oorzaak hiervan is dat de fabriek de bestellingen van de hardlopende modellen (Polo, T-Roc, Tiguan) niet snel genoeg krijgt weggewerkt. Ik houd een vinger op de pols en zodra ik meer weet hoor je dat direct van mij.
Dat zijn minder leuke berichten! Welke productieweek/levering week hadden ze eerst doorgegeven?
Ja dat hadden ze me ook gezegd, dat er veel vertraging is door de WLPT. Ik denk zelf dat de dealer de correcte week zegt tegen je. Want hun zitten het dichtstbij met contact met de importeur/fabrikant.Ook ik heb de leasemaatschappij én dealer weer gebeld. En ja, ook mijn Polo GTI moet blijkbaar nog geproduceerd worden.
De reden waarom er vertraging is, is volgens beide dat de nieuwe WLTP keuring de totale productie laat uitstellen.
Wat nu de verwachting is:
De leasemaatschappij zegt week 14.
De dealer zegt week 9.
Met andere woorden: Ik weet nog steeds niks
Ja dat hadden ze me ook gezegd, dat er veel vertraging is door de WLPT. Ik denk zelf dat de dealer de correcte week zegt tegen je. Want hun zitten het dichtstbij met contact met de importeur/fabrikant.
Weetje wel waar het wordt geproduceerd?
Spanje (Pamplona) of zuid-Afrika?
Ik denk dat je gelijk hebt betreft de verwachting van de dealer (en ik hoop het)
De auto wordt, volgens de dealer, nog in Spanje geproduceerd.
Dat is een klein gelukje.
Ik geloof wel dat het deels door de WLTP komt, maar anderzijds is het ook een bekend VW probleem.
De dealer vertelde dat het redelijk chaos is omrent het leveren van de auto's.
Zo zou hij een klant hebben die sinds afgelopen maart al op zijn Polo wacht (geen GTI).
@Arnaldo Tussevo.
Hopelijk staan er komende weken 2 nieuwe GTI's in Rotterdam.
Schijnt licht aan het einde van de tunnel te zijn. Volgens de dealer is de auto geproduceerd en wacht op transport. Ze proberen nu van de fabrikant duidelijkheid te krijgen wanneer hij deze kant op komt.

Vervelend allemaal dat het zo lang duurt met die auto`s... Ik heb hem nu een week en hij rijd heeerlijk!! Ik hoop dat ik binnenkort jullie auto`s mag aanschouwen hier![]()
Inderdaaad mooi. Zijn de velgen van de GTI Staat inderdaad zeker heel mooi op.Fijn om te lezen. Wat zijn die velgen onwijs gaaf zeg...
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.