Zo, sinds afgelopen zaterdag in het bezit van de Polo GTI, en ik heb er nu al spijt van !!!!!!!!!!!!, dat ik hem niet eerder besteld hebt.
Maar wat een beest van een auto, nadat de teller even voorbij de eerste 100 km was gesprongen, en het blok op bedrijfstemperatuur (103 grd) stond, de automaat maar eens naar de S stand geduwd.
Stuk recht asfalt, en gaan met die banaan ( kon het niet laten ), het lijkt wel een huilende hyena die prooi ruikt in de vorm van een Venixwijkauto ( Mondeo / Passat / C4 ), en deze in no-time verslindt.
Je wordt echt in je stoel gedrukt, ook het geluid is dan lekker hoorbaar ( onder normale rijstijl hoor je hem niet ).
Heb trouwens veel bekijks met het witte monster, tot ze mijn grijze kop zien.
Gelijk even de lak behandeld met Meguiar M16
Open dak is ook heerlijk, met dit weer . Wat me opvalt, is dat de Xenon geen meedraaiende lampen heeft ( mijn Golf 6 had dit wel).
Ook het vanzelf dichtgaan van de portieren vanaf 20 km ontbreekt, evenals een lichtsensor confused smiley, voor een auto van 28K.
En wat opvalt, is dat deze auto niet de bocht uit te krijgen is door het sperdifferentieel, tenzij je echt je best doet.
Omdat hij af fabriek verlaagd is, stuurt hij lekker strak zonder dat je nieren beginnen te wandelen.
Ipod werkt ook perfect icm de RNS 310, wat ik trouwens ouwe meuk vindt, waarom geen RNS 315 ?????????
Zelfs in mijn nieuwe Caddy zit een nieuwe RNS 315. Benzineverbruik bij ,,normaal,, rijden zit rond de 1:13 / 14.
Kortom, ga hem eerst beheerst inrijden, met zo nu en dan even het gas er op.