Licht gekraak van auto bij rijden over verkeersdrempel...

Wie heeft het weleens meegemaakt met zijn polo, dat deze erg kraakte bij elke verkeersdrempel? En wat hebben jullie zoal gedaan om dit op te lossen?

Ik heb al verschillende forums doorgespit en ik ben er achtergekomen dat dit een Polo kwaal is. De draagarmrubbers zijn meestal de boosdoeners. Nu heb ik deze opnieuw in laten smeren vorig jaar en een half jaar geen last meer van gehad. Nu het veel gevroren heeft heb ik er weer last van.

Dealer zegt, dat het niet uitmaakt en dat het niet erg is, maar het is wel heeeeeeeel erg irritant. Maar als ik het zo laat, kunnen die rubbers dan niet opeens scheuren omdat ze zo droog zijn?

Ik heb ook gehoord dat men A3 Rubbers plaatst en dat het dan ook verholpen is. En de ene zegt dat het flink wat kost en de ander zegt dat een paar euro is.

Zoals ik al zij, hebben jullie hier ook last van gehad? En zo ja, hoe heb je dat opgelost? Ik wilde eerst ff kijken of jullie het een of ander weten, voordat ik weer terug ga naar de dealer.

Alvast bedankt!
 
ja, dat is bij mij in ieder geval een bekend probleem, ik heb in augustus vorig jaar nieuwe draagarmrubbers gemonteerd en nu na de winter hoor ik id ook een vreselijk gekraak als ik over een drempel heen rij. Nou heb ik afgelopen zaterdag gewoon de vetspuit er tussen gestoken en het kraken is helemaal weg, heb geen idee hoelang het zal duren maar ja een beetje vet af en toe is goedkoper dan andere oplossingen.
 
Ik hoor ook een gekraak (of gekreun, hoe je het wil noemen) als ik over een drempel rijd... Garagehouder van mij heeft deze klacht van veel auto-eigenaren gehoord deze winter, doorgaands kwam dit door zoutresten op de schokbrekers waardoor alles een beetje schuurt.

Kan het gekraak verder kwaad?
Ik hoor het alleen bij de extreme verzakte drempels en verder eigenlijk niet.
 
Hallo allemaal,

Persoonlijk heb ik ook last van dit probleem en ik heb hierbij de stabilisatorrubbers en de draagarm rubbers vervangen en nog steeds heb ik last van hetzelfde gekraak.

De rubbers zijn zelfs ingespoten met vet maar dit mocht ook niet baten, iemand nog een andere suggestie???
 
Heb ik ook gehad met mijn 9n3, inspuiten met sillicinen hielp, maar na de auto gewassen te hebben was t weer terug. Daarna laten vervangen idd hielp ook maar bij klimaatverandering wel weer licht gekraak(waren geen audi rubbers). Nu heb ik t met mij 6r, dit gekraak komt van t panoramadak als t open staat, denk doordat t koetswerk dan werkt.
 
Nou ik heb de auto al tig keer laten nakijken en telkens zeggen de monteurs je auto is helemaal perfect.
Draagarm en stabilisatorrubbers zijn beide vervangen en ingespoten met siliconenspray maar het gekraak blijft.
Monteur zei ook dit een algemeen probleem bij volkswagen polo
 
Ik had dit probleem ook met 2 verschille polo 9 N's! Ik heb het nu geprobeerd met kopervet, dus echt het plakkerige en niet het vloeibare zoals uit een spuitbus.
Werkt ideaal! Auto is minstens 10x gewassen, nat en droog weer etc. en het gekraak is gewoon weg!
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 FSI 86pk 
Uuuh ja hoe kan je dat het makkelijkst zeggen haha....

De stabilisator rubbers zijn redelijk klein en die zitten bovenop het subframe..
De draagarm rubbers zijn een stuk groter en zie je sneller zitten. 2 rubbers aan het subframe die kraken meestal (van de draagarm)..

Hoop dat je het een beetje snap kan namenlijk dingen slecht uitleggen
 
ik heb het ook gehad kraken en kloppen ik heb eerst de stabilisator rubbers vervangen toen was het groten deels weg daarna heb ik de draag arm rubbers vervangen en tot slot de de korte reactie stang het zijn geen kost bare in grepen maar ze helpen wel ( tip draag arm rubbers van een audi a2 monteren stuurt ie beter)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!