Longlife beurt VW

Beste,

Zojuist heb ik een vriend van mij gesproken en deze vertelde mij dat zijn auto naar de Volkswagen dealer is geweest voor een zogenaamde 'long-life' beurt nu vertelde hij me wat ze allemaal uitgevoerd hebben en nu dus mijn vraag:

Ik heb een afspraak bij de VW voor eind Juni voor mijn Polo die moet voor 90.000 kmstand een kleine beurt hebben kosten: 375 Euro.. Nu is mijn Polo uit 2009 en vraag ik me af of een andere garage een NIET VW garage dat ook niet voor mij kan uitvoeren en zou dan nogal in de kosten schelen denk ik.. Het gaat om wat Filtertjes vervangen en de Airco behandelen want deze meurt een beetje.. Ik weet zeker dat ik daar veel minder geld kwijt ben maar nu zit ik alleen nog met de gedachten van ik krijg dan geen VW stempeltje in mn boekje maar van een onafhankelijk bedrijf wat zeggen jullie? ' Do or Don't? Mijn garantie op mijn auto verloopt over enkele maanden dus daar maak ik me niet zo druk om.

Alvast bedankt voor jullie reacties die ik altijd zeer waardeer! :)

Voorbeeld van wat ze uitvoeren:

Kleine beurt

Bij een kleine beurt worden alle vitale onderdelen en functies van de auto – zoals banden, uitlaat, accu, schokdempers en remmen – nauwkeurig gecontroleerd. Ook worden de lampen bijgesteld, vloeistoffen bijgevuld, filters vervangen en wordt de olie ververst.]
 
Filters vervangen zoals je luchtfilter - interieurfilter kun je goed zelf!

Als er mensen zijn die zoiets willen weten kan ik wel een keer een handleiding maken?
 
Filters vervangen zoals je luchtfilter - interieurfilter kun je goed zelf!

Als er mensen zijn die zoiets willen weten kan ik wel een keer een handleiding maken?

Tevens is zelf je verlichting, ruitenwisserbladen controleren en bandenspanning goed zelf te doen en dan heb je de helft van de beurt al zelf gehad.
 
Bas zei:
Filters vervangen zoals je luchtfilter - interieurfilter kun je goed zelf!

Als er mensen zijn die zoiets willen weten kan ik wel een keer een handleiding maken?

Tevens is zelf je verlichting, ruitenwisserbladen controleren en bandenspanning goed zelf te doen en dan heb je de helft van de beurt al zelf gehad.

Dit bedoel ik dus ik moet nu 375 euro betalen voor alleen het olie verversen en een airco check dus Want de rest kan iedereen prima zelf.. Een airco beurt kan ik ook bij een onafhanklijk bedrijf laten uitvoeren voor 60 euro en olie verversen wilt iemand wel doen die een brug heeft en dan heb ik het volgens mij gehad ? kosten zijn dan 150 euro max? :lol: dan weet ik de keuzen snel gemaakt Stick Out Tongue
 
Beste Ger,

Dat heb ik wel zeker onthouden mijn auto heeft nog maar 2 maanden garantie en vertoont geen gekke kuren waardoor ik erg twijfel ik heb mijn afspraak ook nog niet afgezegd bij VW maar als ik kijk naar die 2 maanden garantie of +/- 200 euro besparen.. Zit ik toch nog heel erg in dubio wat ik nu ga doen heb voorlopig nog even tot de 27ste.. :) Thx voor alle info hier!
 
ik zou gewoon die 200 euro besparen...meestal (en dan neem je een groot risico) gebeurt er toch niks in die 2 maanden...
maar goed zo is dat met alles als je iets wilt besparen neem je dat risico...kijk ik heb ook All risk verzekering nu...als ik alleen Wa+ zou nemen zou dat me de helft besparen...maar ja aangezien ik eenmaal een nieuwe auto heb dan wilde ik die risico niet nemen.

200 euro besparen is wel lekker maar na de garantie periode zou ik het gewoon bij een universele garage doen...scheelt je nogal in de onderhoudskosten :) al hoewel zo'n longlife beurt van 250-300 euro is lang niet zo slecht ik had 500 euro verwacht
 
Hmm.. Zojuist kennis gesproken die een eigen garage heeft en die deze wil het voor mij doen 100 euro excl de materialen wat er dan uitgevoerd wordt:

Nieuwe brandstof filter
Nieuwe interieur filter
Nieuwe Airco Filter incl geur behandeling
Nieuwe luchtfilter
Verse Olie
Remmen worden gecontroleerd
Verlichting wordt gecontroleerd

Eigenlijk een beetje t zelfde wat de VW Dealer doet maar nu voor om en nabij de 200 euro? 175 euro winst dus.. :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!