Henk Peter
Actief lid
Wie rijdt er op LPG met de Polo 6R , hoe bevalt dat , verbruik , onderhoud tips etc
Volkswagen
Polo
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mag ik hopen dat je de 1.4 tsi bedoeld van de polo blue gt, want die in de GTI moet je lekker laten staan.Inderdaad ,ik overweeg om de diesel in het voorjaar weg te doen , een Polo 1.4 TSI te kopen en een LPG installatie te laten inbouwen .
Ik ben altijd van mening dat gas is om op te koken, maar wat je zegt, sommige blokken zijn niet meteen geschikt door de hogere verbrandingstemperatuur van LPG. Als de motorconstructie t niet toelaat om de hitte kwijt te raken, resulteerd dit inderdaad in een verbrande klep. Het kan ook zijn dat er "verkeerde" kleppen in het blok zitten die niet geschikt zijn voor LPG. Dit probleem is te verhelpen met inbouw. Overigens schijnen de TSI motoren wel goed tegen LPG te kunnen.Heb zelf verschillende Lpg auto's gehad. Moet wel zeggen dat dit betrouwbare en bewezen oudere sterke volvo/saab blokken waren. Meer mensen in de omgeving die autos kochten met achteraf ingebouwde installaties of die er al in zaten affabriek, maar dat de blokken toch ongeschikt bleken. Van verbrande kleppen tot de meest rare storingen.
Ik zou je aanraden om heel goed onderzoek te doen en niet een gasboer bellen en vragen of de auto geschikt is, want die zullen waarschijnlijk toch zeggen dat dit makkelijk kan bij hun. Mocht je een goede storing hebben dan leert de ervaring dat je meestal meer kwijt bent aan reparatiekosten dan dat je kwijt zou zijn aan brandstof.
Zelf auto's met een fabrieksinstallatie bleken niet geschikt zoals de mazda 2, er is genoeg info te vinden. Ikzelf heb ook lpg overwogen ipv diesel, maar naar mijn mening zijn de moderne blokken veel minder geschikt.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.