MCD radio/navi inbouwen in Polo 9N3 (2005)

Hallo,

Ik heb via marktplaats een MCD radio/navi gekocht i.p.v. de RCD 200 die er nu in zit.

Ik ben aan het googlen geweest hoe ik deze aan moet sluiten. Volgens mij heb ik een verloopkabel van quadlock naar iso nodig, met canbus adapter voor het GALA signaal. Kan iemand dit bevestigen?

Is de verloopkabel van de foto hiervoor geschikt? Of weet iemand of het misschien goedkoper kan?

Verder heb ik ook nog een navi CD (travelpilot DX) en een GPS sensor nodig. Mis ik dan verder nog iets?

Mvg Rick
5b57dca9c50fd69b4062f3caff268686.jpg
65eea6fa32a992a58410ca75237014f2.jpg
547241f15b021421a852a5b8854b9464.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 210pk 300nm 
Niet quadlock naar iso
Maar ISO naar Quadlock


Immers auto heeft ISO, radio Quadlock.

Ik was idd ook dat bedrag kwijt voor de verloopkabel voor mijn delta6 radio in de Lupo.

Verder idd GPS en CD.

Maar waarom? Verouderd systeem. Verouderde kaarten. Nooit up to date

Voor de prijs van de antenne+CD+verloopkabel koop je een prima 2din Android radio. Met als voordeel maps die up to date zijn...
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik ben met je eens dat de MCD verouderd is. Persoonlijk vind ik het mooier als er een orginele/oem look radio in zit, dan een aftermarket radio

Mijn auto heeft al quadlock, de MCD heeft nog ISO, zie foto (mijn polo is ietsjes nieuwer dan de mcd)

Hierdoor moet ik voor zowel de MCD of een andere radio sws een verloopkabel hebben. Het ging mij erom of het verloopstuk geschikt is (met canbus, gala enz.) en verder geen zaken over het hoofd heb gezien.

Verder heb ik de MCD niet te duur gekocht. Ook is de Navi cd (2014) en gps sensor niet duur via marktplaats.
310e36cb1afba561faaa489e208ec0c0.jpg


Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 210pk 300nm 
Volgens mij moet er wel een (veel) goedkopere oplossing te vinden zijn dan zo'n adapter van 80 euro. Zo complex is de ISO verbinding van de MCD niet. In principe zitten alle kabels die je nodig hebt ook wel op de quadlock, met uitzondering van een geschakelde 12V. Die kun je vast ergens anders vandaan halen, bijvoorbeeld je climatronic of zekeringenkast.
 
Okeey bedankt, een geschakelde 12v kabel vinden moet wel lukken. Weet jij toevallig hoe/waar ik het gala signaal kan vinden. Dit is ook nodig voor de MCD

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 210pk 300nm 
Gala is het snelheidsignaal. De MCD heeft dit schijnbaar nodig om goed te werken. Maar ik weet niet waar los kan vinden. Het is wel uit de canbus te halen met de adapter van 80 euro...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R GTI  1.4 TSI 210pk 300nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!