Meer opties module Polo 9n

Het topic is al wat oud maar ik heb 2 vragen over deze lichtsensor.
1. Als de schakelaar op Auto staat, brandt de dashboard verlichting dan wel of gaat die pas aan als de verlichting zelf ook aan gaat?
2. Als een polo (nog) niet voorzien is van mistlampen, kan deze set dan wel gebruikt worden. Past de schakelaar dan wel? (Wellicht dat ik dan DRL inbouw ipv mistlampen)
 
Seat  Ibiza  1.4 16V 55kW 
@Ruud9N @Woefer hele late reactie dit.. Mijn excuus,

De schakelaar heb ik tussen de schakeldraad van de versterker gezet, zo kan ik mijn subwoofer aan en uit zetten (voor als sommige dat gebonk niet leuk vindenStick Out Tongue)

@DJS

1. Als de schakelaar op Auto staat, brandt de dashboard verlichting dan wel of gaat die pas aan als de verlichting zelf ook aan gaat?
De schakelaar meet 2 verschillende niveau's van licht. Bij het ene niveau schakelt de schakelaar de stadslichten,achterlichten+kentekenverlichting aan en als het nog donkerder wordt gaan ook de koplampen aan. De dashboard verlichting gaat pas automatisch branden als de stadslichten worden geschakeld door het kastje. Dit is natuurlijk te verhelpen door bij het starten van je auto de lichtschakelaar naar stadslichten te draaien.. maar is zonde van je ''AUTO'' stand..
2. Als een polo (nog) niet voorzien is van mistlampen, kan deze set dan wel gebruikt worden. Past de schakelaar dan wel? (Wellicht dat ik dan DRL inbouw ipv mistlampen)
Ik heb zelf achteraf mistlampen ingebouwd. Je moet dan een draadje met een speciaal AMP'tje in de grote stekker van de verlichtingsschakelaar erbij prikken. Een mooie functie van het kastje wat ik heb is dat er ook een coming home, leaving home functie opzit. Bij het dichtdoen kun je instellen dat of je mistlampen gaan branden, of je koplampen. Het kastje is gemakkelijk tussen te bouwen. Het is een kwestie van de grote stekker die nu op je lichtschakelaar zit eraf te halen en in het kastje te klikken. Vanaf het kastje gaat er een nieuwe kabelboom naar je nieuwe lichtschakelaar.
Maar om jou vraag te beantwoorden: Ja dat gaat!

-------------------------------------------------------------------------

Als je DRL gaat inbouwen kun je gemakkelijk een geschakelde voeding van je zekeringenkast afhalen, heb ik ook gedaan voor de voet verlichting in mijn auto.
Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  9N3  1390 cc 1.4-16V 55kW 
@MK_RJ Bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Bij het ene niveau schakelt de schakelaar de stadslichten,achterlichten+kentekenverlichting aan en als het nog donkerder wordt gaan ook de koplampen aan. Wat is de reden van deze functie? Dit zie je volgens mij niet terug bij hedendaagse moderne auto's. Het is of de DRL aan of de koplampen maar volgens mij de tussen stand met alleen stadslicht niet meer. Kort gezegd zou ik die stand willen overslaan. Kan dat met dit kastje?
Ik ben zo wie zo heel erg benieuwd naar hoe je de instellingen doet in dit kastje?

Is dashboard verlichting niet via VDS of vagcom in te stellen dat het altijd brandt ongeacht de stand van de lichtschakelaar/lampen?

Ik kom tzt graag nog een keer bij jou terug voor de geschakelde zekering (ik ben nu aan het kijken om een Polo te kopen)
 
Seat  Ibiza  1.4 16V 55kW 
@Ruud9N @Woefer hele late reactie dit.. Mijn excuus,

De schakelaar heb ik tussen de schakeldraad van de versterker gezet, zo kan ik mijn subwoofer aan en uit zetten (voor als sommige dat gebonk niet leuk vindenStick Out Tongue)
Ik heb ook al even zitten kijken naar een manier om een subwoofer te kunnen schakelen (ik heb in mijn huidige Ibiza een schakelaar in de middenconsole gezet) maar zou ej daar bijvoorbeeld de alarmlicht schakelaar niet voor kunnen gebruiken. Het moet namelijk ene schakelaar met een vaste stand zijn (achterruit verwarming etc zijn alleen 'puls' schakelaar. Schakelaar standaard op aan (via geschakelde 12V) en indien gewenst uit te zetten...

zomaar een gedachte sprong van vandaag ;)
 
Seat  Ibiza  1.4 16V 55kW 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!