Meerdere foutmeldingen

hallo!
Ik ben Rico en ben nog niet zolang lid vande groep en nu heb ik het volgende.. heb echt al zoveel topics gelezen maar k kom er niet uit..
Ik heb een Polo 6c 1.2 TSI 90PK uit 2014 met CJZC.
Ik zit met een probleem,
Vorige maand ree ik opde snelweg en bij het door trekken tot de 110 tot ik opeens een EPC melding kreeg, samen met een startstop storing. Daarbij viel het vermogen ook grotendeels weg en schokte de auto heel erg.
Ik heb hem al laten uitlezen, foutcodes P0087 en P0300/P0301/P0303 kwamen omhoog.
Dus natuurlijk gingen we al uit van de hogedruk brandstofpomp omdat het alleen inde hogere tourental is dat die stottert/inhoud/hapert, echter na controlle bleek die dus wel de juiste druk aftegeven volgends de garage...
injectoren zijn opgestuurt omte laten testen alleen ik zit gewoon echt met me handen in het haar van wat kan dit nou wezen..
iemand hier ervaring mee of het zelfde gehad ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Waarom een dubbele post ?
 
Check of er koelwater verbruik is.

Zo ja, dan begin ik te vermoeden dat intercooler van de inlaat koelwater lekt.
Het koel water komt dan als een plas onder in de lucht toevoer buizen te staan waarmee het brandbare mengsel wordt ingespoten.
Trek je vlot door en jaag je de auto op toeren. Dan wordt er zoveel koelwater de cilinders mee ingespoten dat het mengsel niet meer ontbrand.
Koelwater i.p.v. gecomprimeerde lucht.
En de ECU merkt dat het niet goed gaat. En maakt van het dashboard een kerstboom en je hebt veel verschillende foutmeldingen.
De koelvloeistof die mee gespoten wordt zie je na enige tijd terug in het koelvloeistof niveau.
cs_tsi_0101.jpg

03F145749B

Het zijn warmte of in dit geval koelte wisselaars. Die gaan wel eens lek. Kijk eens door het gasklephuis naar beneden. Of haal het eraf.
Succes met de schoonmaak. De turbo wil wel wat olie meegeven in de gecomprimeerde lucht. De intercooler zit er om te temperatuur van de lucht omlaag te brengen dat maakt de verbranding efficiënter.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V CNG/Benzine 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!