MF-stuur R-line

Heeft er iemand een plaatje van het Multifunctioneel R-line stuur van de polo?
Ik zie niemand op dit forum die dit heeft (waarbij ik ff kan spieken hoe het eruit ziet.) En van Google wordt ik ook niet echt wijzer..

Mijn dank is groot! ;)
 
Op de Polo R-Line kun je geen multifunctioneel stuurwiel krijgen, althans geen 'Multifunctioneel R-line stuur'. Logisch dat je dus ook niemand hier ziet die dit heeft. Als je namelijk het multifunctionele stuurwiel besteld vervalt het R-line stuur. Heb mijn R-line halverwege maart besteld en had ook graag een R-line stuurwiel met knopjes gehad, echter was dat dus niet mogelijk. Ik heb dus zelf het R-line stuur zonder knopjes genomen (veel mooier als het standaard multifunctionele stuurwiel naar mijn mening). Je zou wel het R-line stuurwiel van de Golf 6 later kunnen inbouwen, precies hetzelfde stuur maar dan wel met knopjes.
 
@sboy1: jazeker. Ik stond namelijk voor hetzelfde probleem en heb mijn dealer het bij Pon na laten vragen. Daar bleek dus dat wanneer je een multifunctioneel stuurwiel voor de R-Line besteld, je het normale multifunctionele stuur krijgt. Raar maar waar. Ik heb toen direct mijn bestelling om laten zetten omdat ik het R-line stuur mooier/bij R-line vond horen dan wat knopjes op het stuur. Dan maar aan de radio draaien. Wil je een multifunctioneel R-Line stuurwiel, dan is de enige optie achteraf inbouwen zoals BlackPoloBM al aangeeft.
 
Normale multifunctioneel stuurwiel heeft als bestelcode PU2. Multifunctioneel stuur voor r-line heeft bestelcode PU5. Lijkt mij dat het dan 2 verschillende sturen zijn? Mij is verteld dat je dan wel een stuurwiel met r line logo en bediening krijgt.
 
Normale multifunctioneel stuurwiel heeft als bestelcode PU2. Multifunctioneel stuur voor r-line heeft bestelcode PU5. Lijkt mij dat het dan 2 verschillende sturen zijn? Mij is verteld dat je dan wel een stuurwiel met r line logo en bediening krijgt.

Het rline stuur vervalt als je een mf stuur bestelt, dit wordt dan een leren stuur met mf bediening die je ook op de andere uitvoeringen kan bestellen. Je kan wel mf inbouwen. Kost je aan delen ongeveer, 400€, regel apparaat, mf bediening, kabelset voor de airbag en als je het goed wilt doen een andere wisserschakelaar zonder bediening van de boordcomputer. Dan nog inbouw en coderen, +/- 500€ dus.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (JD 145pk) 
Die codes brachten mij ook aan het twijfelen. Op onderstaande website kun je de nieuwe PDF-catalogus downloaden voor de Polo met alle nieuwe informatie vanaf productieweek 22 (modeljaar 2013).

Auto in Bedrijf

In deze catalogus is voortaan ook het R-line pakket opgenomen. Kijk je bij 'Meeruitvoeringen' dan zie je het volgende staan:

'let op: icm R-Line interieurpakket geldt de code PU5'. Dit is dus gewoon het normale multifunctionele stuur (PU2) met andere codering (waarom? geen idee)

Kijk je verder bij het R-line pakket, dan staat daar het volgende: 'let op: i.c.m. multifunctioneel stuurwiel (PU5) vervalt R-Logo op stuur'. Dat hiermee niet alleen het logo vervalt maar ook het gehele stuur had VW er wel even bij kunnen zetten...
 
akuiper89

Alle functies werken aan de linkerzijde van het stuur. De rechterzijde werkt niet. De rechterzijde is voor de navigatie en uitgebreide boordcomputer. Aangezien een Bluemotion geen uitgebreide boordcomputer heeft, werken deze knoppen dus niet.

De rechterzijde is voor telefoon, mute knop, geluid harder en zachter en muziek terug of verder spelen.

Ik heb m van een lid hier gekocht, maar ik weet niet of hij hier nog lid is. ZIjn Polo is gestolen.
 
@akuiper89 + BlackPoloBM

als je de MFstuur (van de GTI of Scirocco) laat inbouwen dan werken de knoppen rechts gedeeltelijk...alleen naar boven en naar beneden scrollen door je boordcomputer...de rest van de knoppen werken niet omdat je geen uitgebreide boordcomputer hebt (dat is dus bladeren en aanpassingen maken met de OK knop)
Ik heb dit ingebouwd in mijn Polo BM trouwens...de linker knoppen werken allemaal 100%...ik heb er totaal geen spijt van deze in te laten bouwen
 
@akuiper89 + BlackPoloBM

als je de MFstuur (van de GTI of Scirocco) laat inbouwen dan werken de knoppen rechts gedeeltelijk...alleen naar boven en naar beneden scrollen door je boordcomputer...de rest van de knoppen werken niet omdat je geen uitgebreide boordcomputer hebt (dat is dus bladeren en aanpassingen maken met de OK knop)
Ik heb dit ingebouwd in mijn Polo BM trouwens...de linker knoppen werken allemaal 100%...ik heb er totaal geen spijt van deze in te laten bouwen

OK knop werkt ook (als reset knop als je het ingedrukt houdt ;) )
 
@HakanC
HEY dat wist ik niet!!! weer wat bijgeleerd Stick Out Tongue

@Graafie wat voor Navigatie heb jij eigenlijk?? ziet er wel fancy uit zeg...vind mijn RNS310 eigenlijk best wel saai maar ja...hij voldoet.
is het niet diefstalgevoelig zo'n groot navi? zo'n navi lock vind ik maar een onding vandaar dat ik niet voor een 510 of een ander groot navi scherm heb genomen

Mijn airbag zit er trouwens een beetje raar op...lijkt net alsof die niet goed vastgeklikt is...wellicht moet ik hem gewoon wat harder erin duwen...ik ga het eens bekijken en wat pielen of het lukt...
 
@KYC,
ik heb er een Zenec NC2010 in laten zetten. Werkt perfect en een stukje goedkoper dan een 510 en meer mogelijkheden (zeggen ze, ik weet het niet). De verlichting is gewoon wit maar bij de allernieuwste uitvoeringen kun je zelf instellen welke kleur je wilt. Telefoon werkt via bluetooth, intern of extern microfoontje en muziek kun je bv afspelen via een cd of vanaf een usb stick. (op de foto zie je het rood lampje van de usb stick onder mijn climatronic).
 
is dat dan een extern apparaat onder je climatronic? of hoe zit dat precies?

heb jij ook de nieuwe witte climatronic toestel? opzicht heb ik niks op tegen...dat blauwe verlichting, maar wit past beter, omdat je boordcomputer ook wit op zwarte achtergrond is...

maar als je een ZENEC neemt dan heb je niks meer aan dat media box dat in je handschoenkastje zit + onder de passagiersstoel toch?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!