Mijn polo 1.2 TDI 2013

Hey ik zal me even voorstellen mijn naam is Thomas

Alleen ik kom er maar niet uit heb afgelopen 2 weken een polo 1.2 tdi aangekocht want deze starte niet toch startend gekregen op een of andere manier alleen hij liep slecht en starte niet zonder remreiniger en bleef niet lopen nu start hij goed heb de verstuivers laten reviseren alleen hij komt gewoon niet vooruit komt heel veel witte rook uit en de toeren zitten rond de 800 en soms valt die uit. na 5 minuten volgas inhouden gaan de toeren pas omhoog als ik dan de koppeling los gaat wil die pas gaan vanaf 2300 toeren egr is uit en de roetfilter is leeg (pas gereinigd) hij geeft aan via vcds system rail pressure too low ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groet Thomas
 

Bijlagen

  • IMG_3340.jpeg
    IMG_3340.jpeg
    219.6 KB · Weergaven: 13
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Heb je de injectoren weer teruggeplaats bij de juiste cilinder? Deze injectoren zijn ingeprogrammeerd per cilinder en dienen bij uitwisseling opnieuw ingeleerd te worden. Tenzij cil 1 injector weer op cil 1 zit etc.
 
Volkswagen  Golf MK7  1.4 TSI 140PK CHPA | VCDS HEX-V2 PRO 
Heb je de injectoren weer teruggeplaats bij de juiste cilinder? Deze injectoren zijn ingeprogrammeerd per cilinder en dienen bij uitwisseling opnieuw ingeleerd te worden. Tenzij cil 1 injector weer op cil 1 zit etc.
Hey Daan bedankt voor je reactie heb alle 3 de injectoren ingeleerd opnieuw toen ze gereviseerd waren dus dat is gedaan ja
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Kun je nog eens een foto maken van VCDS, maar dan ook de "fuel pressure regulator valve: *actual* value ook aanzetten?

Een te lage druk foutcode komt vaak door een te groot verschil tussen de actual en en specified waarde.

Het kan ook komen door signal high, signal low of implausible signal. Dus welke foutcode krijg je precies?

Is het brandstof systeem met de opvoerpomp doorgespoeld na het verwisselen van de verstuivers? Brandstoffilter vervangen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion CUSA 
Witte rook bij een diesel betekend over t algemeen: Te rijke en te koude verbranding.

1. er word teveel diesel ingespoten omdat de ECU niet weet wat voor injectoren gemonteerd zitten
2. Injectoren zijn lek waardoor er teveel brandstof in de kamers komt
3. ECU DENKT dat de brandstofdruk te laag is en compenseert dit met een langere inspuittijd.

Ik vermoed dat je bij puntje 3 het beste kunt beginnen aangezien 1 en 2 al goed lijken. Controleer je raildruk en controleer je raildruksensor.
Mijn ervaring met de 1.2TDI is dat bij het falen de brandstofpomp en/of injectoren vaak kleine metaaldeeltjes in het systeem komen. Deze metaaldeeltjes verstoppen dan de injectoren weer (in het geval van een gefaalde pomp) of beschadigen de pomp (in het geval van gefaalde injectoren).

De enige oplossing is dan om het hele systeem te flushen (incl tank!) en de pomp te inspecteren op schades.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 45pk 106Nm (Autoweek Rollerbank) 
Hey ik zal me even voorstellen mijn naam is Thomas

Alleen ik kom er maar niet uit heb afgelopen 2 weken een polo 1.2 tdi aangekocht want deze starte niet toch startend gekregen op een of andere manier alleen hij liep slecht en starte niet zonder remreiniger en bleef niet lopen nu start hij goed heb de verstuivers laten reviseren alleen hij komt gewoon niet vooruit komt heel veel witte rook uit en de toeren zitten rond de 800 en soms valt die uit. na 5 minuten volgas inhouden gaan de toeren pas omhoog als ik dan de koppeling los gaat wil die pas gaan vanaf 2300 toeren egr is uit en de roetfilter is leeg (pas gereinigd) hij geeft aan via vcds system rail pressure too low ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

Groet Thomas

Welk merk verstuivers zijn dat en waar heb je die laten reviseren ?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
Kun je nog eens een foto maken van VCDS, maar dan ook de "fuel pressure regulator valve: *actual* value ook aanzetten?

Een te lage druk foutcode komt vaak door een te groot verschil tussen de actual en en specified waarde.

Het kan ook komen door signal high, signal low of implausible signal. Dus welke foutcode krijg je precies?

Is het brandstof systeem met de opvoerpomp doorgespoeld na het verwisselen van de verstuivers? Brandstoffilter vervangen?
Ik ben morgen weer bij de auto dan zal ik wat updates sturen heb verder ook geen foutcodes wat ik erg raar vind eergisteren starte die maar gas geven had geen nut want het leek net alsof de gaspedaal totaal geen nut had pas na 5 minuten kon ik gas geven en stond heel de straat vol met rook (echt abnormaal veel rook)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Lees dit topic eens door,

https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/polo-1-2-tdi-6r-problemen.20795/#post-339662 Hier staan misschien wat tips in voor jou.

Injectoren hebben een offset calibrate, deze kan ingeleerd worden wanneer er problemen zijn.
Hey dankjewel de injectoren had ik al ingeleerd via vcds dus dat zou het probleem niet moeten zijn wel had ik gekeken ik had de 3 ijzeren buisjes losgehaald van de fuel rail en tot mijn verbazig kwam er uit de middelste (dus voor de 3e cilinder) weinig tot geen diesel uit terwijl de andere twee alles onderspoten
Weten jullie of dit normaal is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Kijk is hoeveel seconden de opvoerpomp in de tank erover doet om een flesje te vullen. En laat zo die oude diesel dan leeglopen uit tank en kijk hoe die diesel eruit ziet aan kwaliteit. Wat catunambo zegt ook zeker doen. Alle brandstof filter vernieuwen en deze vooraf goed opvullen met diesel en ontluchten. Zoniet dan vanuit denhoge druk pomp naar de verstuivers controleren en met een erkende delphi diesel specialist voor deze injectoren.

Welk
Bouwjaar en Hoeveel km heeft die gelopen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
Verder start hij nu ook niet meer heel soms als ik vol gas inhoud maar dan valt die ook gelijk weer uit vorige x stond er cilinder 3 inspuiting niet goed en nu zegt die nummer 2 via vcds iemand iedeen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Kijk is hoeveel seconden de opvoerpomp in de tank erover doet om een flesje te vullen. En laat zo die oude diesel dan leeglopen uit tank en kijk hoe die diesel eruit ziet aan kwaliteit. Wat catunambo zegt ook zeker doen. Alle brandstof filter vernieuwen en deze vooraf goed opvullen met diesel en ontluchten. Zoniet dan vanuit denhoge druk pomp naar de verstuivers controleren en met een erkende delphi diesel specialist voor deze injectoren.

Welk
Bouwjaar en Hoeveel km heeft die gelopen
Flesje vult best snel na paar keer proberen te starten zit halve liter al bijna vol verder heb ik wat fotos bijgevoegd zie ik wel wat ijzer splinters bij de regulator van de hogedrukpomp en in de gat van de regulator zag ik ook wat kleine splinters ik weet niet of dat erg is ik hoor graag reactie van jullie !
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hey dankjewel de injectoren had ik al ingeleerd via vcds dus dat zou het probleem niet moeten zijn wel had ik gekeken ik had de 3 ijzeren buisjes losgehaald van de fuel rail en tot mijn verbazig kwam er uit de middelste (dus voor de 3e cilinder) weinig tot geen diesel uit terwijl de andere twee alles onderspoten
Weten jullie of dit normaal is?

Nee want die splinter deeltjes gaan dan zo naar de brandstof rail en blijven daar ergens hangen waardoor er niet genoeg brandstof en brandstof druk in de verstuivers komt. De kleine gaan verder dan de grote splinters .. boel moet zo schoon mogelijk zijn voordat het in de verstuivers komt ..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI HYBRIDE GTC1549VZ + OEN NEW 03L130277S @220PK - 430NM (Van Vught Tuning ) ROOKVRIJ !! 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!