L.Kaptein
Nieuw lid
Hallo allemaal,
Mijn naam is Lars, ik ben 19 jaar en ben trotse bezitter van een Polo 9N3 GTI uit 2006.
Ik heb laatst mijn polo laten chiptunen bij JD Engineering en kreeg hierop een tip van een forumgenoot eens een account aan te maken op dit forum.
Hier ben ik dan!
Hoe ik aan mijn polo ben gekomen:
Net voordat ik mijn rijbewijs heb gehaald kreeg mijn vader een chevrolet aveo 1.4 (64.000km) binnen op zijn werk.
De aveo was aan de linkerkant volledig in elkaar gereden, en was dus total loss verklaard.
Voor een leuk bedrag hebben we hem weten opkopen en hersteld, de auto was weer als nieuw!
Het was een zeer leuke auto om mee te beginnen, maar ik wist zelf al dat ik op zoek was naar wat meer power.
Op een dag kwam mijn vader een mooie VW Polo 9N3 GTI uit 2006 tegen bij Heron auto in amsterdam.
Na het zien van de foto was ik meteen verkocht en hebben we meteen een afspraak gemaakt.
De auto bleek maar 1 eigenaar gehad te hebben en altijd dealer onderhouden te zijn geweest.
Tevens had de auto pas +- 70.000 gelopen!
Na flink onderhandelen toch een hele nette inruil gekregen op de aveo.
Helaas ging dit alles wel ten kosten van de spaarcentjes, maar je moet er wat voor over hebben!
Wat ik heb gedaan aan mijn polo:
Helaas waren er na aankoop een aantal kleine mankementen.
De auto week iets af naar rechts en het linker achterlicht bleek lek te zijn (stond +- 2cm water in).
Gelukkig kon dit alles onder BOVAG garantie verholpen worden dmv een vervangend achterlicht, nieuwe draagarmrubbers en de auto te laten uitlijnen.
Verder heb ik een andere radio geïnstalleerd namelijk de NewsMy NU3001 (super community die zelf aangepaste software uitbrengt!).
Dit betreft een android radio en werkt als een zonnetje.
Tevens heb ik er meteen een Bluetooth OBD dongle bij besteld waardoor ik via de Torque app voor android diverse meter kon tonen op mijn autoradio!
Helaas kan mijn bluetooth dongle de boordcomputer niet meer uitlezen door de chiptuning van JD Engineering (ander protocol oid?), maar daar kan ik mee leven.
Verder is er vrijwel niets gedaan aan de auto op een aantal poetsbeurten na dan
Tuning:
30-1-2016 heb ik mijn auto laten chippen bij JD Engineering.
Ik heb gekozen voor een Stage 1 chip en een dyno om het verschil te kunnen zien.
Motorisch is de auto nog volledig standaard.
Voor een volledig standaard polo 1.8T uit 2006 vind ik het resultaat geweldig!
Blijkbaar had hij standaard al 160pk & 252Nm (fabrieksopgave 150pk & 210Nm), maar dat is nu dankzij JD Engineering 218pk & 331Nm geworden!
Plannen:
De lak op de achterste remklauwen begint er vanaf te vallen, dus ik ben van plan alle remklauwen te voorzien van een nieuwe laklaag.
Misschien dat er in de toekomst een FMIC gaat komen van een seat cupra (advies van JD Engineering)
Wat de toekomst allemaal brengt zullen we nog wel zien
Mijn naam is Lars, ik ben 19 jaar en ben trotse bezitter van een Polo 9N3 GTI uit 2006.
Ik heb laatst mijn polo laten chiptunen bij JD Engineering en kreeg hierop een tip van een forumgenoot eens een account aan te maken op dit forum.
Hier ben ik dan!
Hoe ik aan mijn polo ben gekomen:
Net voordat ik mijn rijbewijs heb gehaald kreeg mijn vader een chevrolet aveo 1.4 (64.000km) binnen op zijn werk.
De aveo was aan de linkerkant volledig in elkaar gereden, en was dus total loss verklaard.
Voor een leuk bedrag hebben we hem weten opkopen en hersteld, de auto was weer als nieuw!

Het was een zeer leuke auto om mee te beginnen, maar ik wist zelf al dat ik op zoek was naar wat meer power.
Op een dag kwam mijn vader een mooie VW Polo 9N3 GTI uit 2006 tegen bij Heron auto in amsterdam.

Na het zien van de foto was ik meteen verkocht en hebben we meteen een afspraak gemaakt.
De auto bleek maar 1 eigenaar gehad te hebben en altijd dealer onderhouden te zijn geweest.
Tevens had de auto pas +- 70.000 gelopen!
Na flink onderhandelen toch een hele nette inruil gekregen op de aveo.
Helaas ging dit alles wel ten kosten van de spaarcentjes, maar je moet er wat voor over hebben!
Wat ik heb gedaan aan mijn polo:
Helaas waren er na aankoop een aantal kleine mankementen.
De auto week iets af naar rechts en het linker achterlicht bleek lek te zijn (stond +- 2cm water in).
Gelukkig kon dit alles onder BOVAG garantie verholpen worden dmv een vervangend achterlicht, nieuwe draagarmrubbers en de auto te laten uitlijnen.
Verder heb ik een andere radio geïnstalleerd namelijk de NewsMy NU3001 (super community die zelf aangepaste software uitbrengt!).
Dit betreft een android radio en werkt als een zonnetje.
Tevens heb ik er meteen een Bluetooth OBD dongle bij besteld waardoor ik via de Torque app voor android diverse meter kon tonen op mijn autoradio!
Helaas kan mijn bluetooth dongle de boordcomputer niet meer uitlezen door de chiptuning van JD Engineering (ander protocol oid?), maar daar kan ik mee leven.
Verder is er vrijwel niets gedaan aan de auto op een aantal poetsbeurten na dan





Tuning:
30-1-2016 heb ik mijn auto laten chippen bij JD Engineering.
Ik heb gekozen voor een Stage 1 chip en een dyno om het verschil te kunnen zien.
Motorisch is de auto nog volledig standaard.
Voor een volledig standaard polo 1.8T uit 2006 vind ik het resultaat geweldig!

Blijkbaar had hij standaard al 160pk & 252Nm (fabrieksopgave 150pk & 210Nm), maar dat is nu dankzij JD Engineering 218pk & 331Nm geworden!
Plannen:
De lak op de achterste remklauwen begint er vanaf te vallen, dus ik ben van plan alle remklauwen te voorzien van een nieuwe laklaag.
Misschien dat er in de toekomst een FMIC gaat komen van een seat cupra (advies van JD Engineering)
Wat de toekomst allemaal brengt zullen we nog wel zien

Volkswagen
9N3 GTI