Milieu stickers duitsland (Umweltplakette)

Er zijn hier vast wel een aantal die een polo 1.4TDI hebben die in verband met reizen in duitsland zo'n milieu sticker gehaald hebben. Ik probeer te achterhalen in welke category mijn auto valt. Het lijkt op basis van bouwjaar op de gele zone maar ik kan eventuele "uitzonderingsgevallen" niet terugvinden. Tevens kan ik nergens een referentie vinden hoe je kan bepalen welke sticker de auto krijgen gaat. Enige extra informatie die ik kan vinden is dat de auto aan Euro-4 uitstootnormen moet voldoen om het groene label te krijgen als de wagen duits is. Voor buitenlandse wagens word niet naar de euro-norm gekeken vond ik op http://www.milieusticker.eu/

Wie o wie weet hier meer over?
 
Waarom moet je dat zelf uitzoeken?

Je gaat naar de ANWB(winkel) met je papieren en zegt dat je zo'n sticker (kosten € 13,95) wilt. Max. 5 dagen wachten en klaar.

Ik had hiervoor een Skoda Fabia 1.9TDI en die kreeg al een groene sticker dus dan krijgt een 1.4TDI die vast ook...
 
Omdat ik moet weten of ik mijn auto mee kan nemen naar een reisje duitsland of dat ik een andere auto moet regelen ;) Zonde van die 14 euro als ik een sticker krijg waarmee ik niet naar mijn bestemming mag rijden Stick Out Tongue

Overigens is mijn wagen de 1.4 TDI uit 2003 zonder roetfilter ;)
 
Maar op milieusticker.nl staat de volgende text:
TOEWIJZING VOOR BUITELANDSE WAGENS VINDT NIET PLAATS OP BASIS VAN DE EURO NORM MAAR:
Groene sticker:
Benzine-auto's toegelaten na 31-12-1992
Dieselauto's toegelaten na 31-12-2005
Gele sticker:
Dieselauto's toegelaten tussen 31-12-2000 en 01-01-2006
Rode sticker:
Dieselauto's toegelaten tussen 31-12-1996 en 01-01-2001
 
Mijn Fabia was van voor 31-12-2005 (11-11-2005) en ik denk dat ik af zou gaan op Duitse info aangezien het een Duits 'ding' is..

Maar goed.. misschien kunnen ze er bij de ANWB iets over zeggen voordat je 'm zou kopen.. en anders moet je wachten op een collega 9N 1.4TDI..

Succes ermee..
icon14-1.gif
 
Als je ruim een week kunt wachten op je groene sticker, kun je die online bij de gemeente Köln (Keulen dus) bestellen voor...... 5 Euro!!
Even je kentekenbewijs scannen of er een digitale foto van maken en uploaden, gegevens invullen en 5 Euro overmaken en na een dag of 10 krijg je keurig je sticker toegestuurd.
Helaas wordt met de hand het kenteken erop gezet en niet netjes geprint zoals ze in Duitsland doen.

Klikje: http://www.stadt-koeln.de/3/umwelt/umweltzone/ en kiezen voor " Online für Fahrzeuge die im Ausland registriert sind".
 
5 euro :shock: ik had bij http://www.dekra.nl 12,50 voor betaald :cry:
echt rip offs voor zo'n umwelt sticker...sticker ziet er goedkoop uit en ziet eruit alsof je zelf kan maken en printen. het kenteken is er ook op geschreven met een stift (ziet er dus Cheap uit)...ze verdienen er echt FLINK aan met die 12,50...
 
lol...
Gewoon je Polo in Duitsland afhalen.. krijg je hem er gratis bij :mrgreen:
(ligt nog in het dashbordkastje, en word geplakt indien van toepassing)

Bij de vorige auto: gewoon even de grens over rijden, en een dealer opzoeken... kunnen ze hem er direct opplakken voor +- 8 euro ;)
(wel buiten de Umweltzone...)
 
Vw  Polo  1.2 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!