Moersleutel VW polo 6r

bigtiger

Nieuw lid
Goededag, ik ben sinds kort trotse eigenaar van een witte polo 6R. Zal binnnekort even wat plaatsen in het kopje ''Mijn garage'' Nu heb ik gisteren nieuwe Blue gt look velgen gekocht en die hebben ze er voor mij opgezet. Erg mooi allemaal alleen moest ik na 100 km de bouten aandraaien. Nu heb ik achter in niet meer de moersleutel liggen. Aangezien het een soort zwarte ster is die op de bout zit, vraag ik me af wat voor moersleutel in moet kopen om ze te controleren en eventueel in de toekomst er af te draaien.

alvast bedankt

Die zwarte ster is het gat van de sierdopjes, bij je reservewiel ligt een kleine pen om die kapjes te verwijderen. Aanhaal moment is 120Nm

Volkswagen  Polo BlueGT 
De moersleutel ligt er niet meer in zeg je, heb je die wel gehad dan??

En praat je nu over de slotbout of de normale wielbouten? Het kan zijn dat er kapjes over je wielbouten zitten waar 'volkswagen' op staat, die hebben een soort 'ster' in het midden.

Seat  Leon SC FR 
Nu heb ik achter in niet meer de moersleutel liggen. Aangezien het een soort zwarte ster is die op de bout zit, vraag ik me af wat voor moersleutel in moet kopen om ze te controleren en eventueel in de toekomst er af te draaien.
Als je de zwarte dopjes met ster eraf hebt gehaald kan je met een normale moersleutel de bouten aandraaien.
schutz.php

Is dit de gereedschapsset die je erbij hebt gekregen ? Dan heb je het bovenste nodig, die met die bocht.

Als je 1 afwijkende bout hebt onder de afdekkapjes, dan is dit een slotbout. Hiervoor zou er een opzetstuk voor de moersleutel in de gereedschapsset moeten zitten.

Mocht er geen moersleutel bij jouw set zitten, dan kan je een complete set scoren bij de sloop of op ebay/marktplaats.
Je kan ook volstaan met een universele kruissleutel.

Als je 1 afwijkende bout hebt onder de afdekkapjes, dan is dit een slotbout. Hiervoor zou er een opzetstuk voor de moersleutel in de gereedschapsset moeten zitten.

En die zit dan in het "gat" rechtsonder op de foto, rechts van het haakje voor het verwijderen van de afdekdoppen.

Volkswagen  Up! 
En als je het echt goed wil doen, dan haal je een moment-sleutel. Hiervan kan je het aanhaalmoment van te voren instellen. Geen idee welke maat je nodig hebt, maar de korte zijn verkrijgbaar vanaf zo'n € 30,-

P.S. Toen ik mijn banden liet wisselen, ben ik gewoon naar de leverancier teruggegaan om de bouten opnieuw aan te draaien. Dit was een andere vestiging van de Kwik-fit dan waar ik de banden had gekocht. Ik hoefde niks te laten zien, ze hebben gratis de bouten aangedraaid.

Goededag, bedankt voor alle reacties,

Ik heb al in mijn auto gekeken en ondanks dat de auto perfect is geen krasje niks, zit helaas de originele krik en moersleutel of de pin van dat dopje er niet. Er zitten namelijk van die speciale zwarte ster dopjes op de bouten. Zou ik deze met huis tuin en keuken spul eraf kunnen krijgen? Heb zelf nog wel een moment sleutel liggen thuis.

alvast bedankt en top voor alle snelle reacties

Die pin is niets anders dan een stukje stevig ijzerdraad met een klein hoekje eraan en een trekoog. Met een stukje elektriciteitsdraad moet het volgens mij ook lukken.

Volkswagen  Up! 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!