Motorisch verschil tussen 95PK en 115PK

Kennis van mij had een Transporter gekocht en dacht ook de goedkopere versie te nemen en te chippen, echter is de bus nu binnen een jaar weer ingeruild omdat hij het vermogen i.c.m. de overbrengingsverhouding van de 5 bak niet lekker vond rijden. Weet niet of dit bij de Polo dezelfde ervaring is maar wellicht de afweging waard om toch voor de 6bak te kiezen..
 
Verschil is tussen de 2.000 / 2.500 EUR. 6 bak of remschrijven 4x zijn niet belangrijk, gezien de meerprijs geeft die aan.
 
VW  Polo AW 
Kennis van mij had een Transporter gekocht en dacht ook de goedkopere versie te nemen en te chippen, echter is de bus nu binnen een jaar weer ingeruild omdat hij het vermogen i.c.m. de overbrengingsverhouding van de 5 bak niet lekker vond rijden. Weet niet of dit bij de Polo dezelfde ervaring is maar wellicht de afweging waard om toch voor de 6bak te kiezen..
Zelf ervaar ik dit bij mijn eigen 5-bak niet. Zijn lange versnellingen, maar rijdt heerlijk tot nu toe.
 
VW  Polo AW 
Raar dat een dealer hier geen antwoord op heeft eigenlijk. Ik vond het wel een interessante vraag en wat ik lees op internet (zelf geen polo aw). Dat een polo aw 115 pk net wat soepeler vermogen levert. Het gas minder hoeft in te trappen waardoor je net wat makkelijker invoegt of inhaalt. Maar dit lijkt mij ook weer logisch, gezien deze meer vermogen heeft dan de 95pk. Vraag mij dan af of er nog verschil is na chippen.

Hier nog een 0-100 pk test van de polo aw 95 vs 115 pk variant.

 
Volkswagen  Polo 6R 
Wanneer je een Polo configureert, is er zo te zien helemaal geen keuze meer en zit je nu altijd vast aan de 95 pk?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Wat hier al eerder is gezegd; ik heb de 95 pk (koop een DSG! ;) ) en laten chiptunen naar 135 pk.
Ik zie dan geen meerwaarde om een 115 pk te kopen (tenzij je beslist schijfremmen achter wenst).
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG 
Raar dat een dealer hier geen antwoord op heeft eigenlijk. Ik vond het wel een interessante vraag en wat ik lees op internet (zelf geen polo aw). Dat een polo aw 115 pk net wat soepeler vermogen levert. Het gas minder hoeft in te trappen waardoor je net wat makkelijker invoegt of inhaalt. Maar dit lijkt mij ook weer logisch, gezien deze meer vermogen heeft dan de 95pk. Vraag mij dan af of er nog verschil is na chippen.

Hier nog een 0-100 pk test van de polo aw 95 vs 115 pk variant.

Ja snap dat de 115PK iets soepeler rijdt. Wat we ons met name afvroegen wat het motorisch en technisch verschil was tussen de 95 en 115. Los van de 6-bak en schrijfremmen. Hier had de dealer geen technisch antwoord op.
 
VW  Polo AW 
Nee daarvoor niet. De DSG laat je meer aanpassen met het oog op de schakelmomenten en -snelheid en om optimaal te profiteren van het extra vermogen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels 
Begreep dat een MQ200 & MQ250 (handbakken) en de DSG200 ruim 300Nm aankunnen. Kijk je naar Chiptuning (240/250Nm) zit je nog aan de veilige kant.
 
VW  Polo AW 
@WiZZiEJP jij had standaard de 115PK versie? Is het verschil (vermogen en koppel) goed merkbaar naar Stage 1 Chiptuning, tov standaard 115Pk?

Zelf de 95PK versie, maar dit is wel goed merkbaar!
 
VW  Polo AW 
@WiZZiEJP jij had standaard de 115PK versie? Is het verschil (vermogen en koppel) goed merkbaar naar Stage 1 Chiptuning, tov standaard 115Pk?

Zelf de 95PK versie, maar dit is wel goed merkbaar!
Die van mij was ook gechipt van 115pk naar 140pk (stage 1+ via VAGtechniek). Dit is zeker wel merkbaar.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW 
Verschil is tussen de 2.000 / 2.500 EUR. 6 bak of remschrijven 4x zijn niet belangrijk, gezien de meerprijs geeft die aan.
Is het prijsverschil zo groot geworden? Bij mij was de meerprijs 1.000 euro. Dat had ik absoluut over voor voor 4 schijfremmen en een extra versnelling. Leuk detail voor de 'nerds' onder ons, waar ik ongetwijfeld bij hoor. Er zit af-fabriek een verschil tussen de uitlaat nokkenaskleppen en de behuizing van de turbo: Bij de 115pk versie zijn deze van ander materiaal omdat ze een hogere temperatuur moeten weerstaan. Zeker als je gaat chiptunen zie ik daar de meerwaarde wel van in.

1609749831732.png

1609750193883.png
 
Laatst bewerkt:
Is het prijsverschil zo groot geworden? Bij mij was de meerprijs 1.000 euro. Dat had ik absoluut over voor voor 4 schijfremmen en een extra versnelling. Leuk detail voor de 'nerds' onder ons, waar ik ongetwijfeld bij hoor. Er zit af-fabriek een verschil tussen de uitlaat nokkenaskleppen en de behuizing van de turbo: Bij de 115pk versie zijn deze van ander materiaal omdat ze een hogere temperatuur moeten weerstaan. Zeker als je gaat chiptunen zie ik daar de meerwaarde wel van in.

1609749831732.png

1609750193883.png
Dan zijn ze toch niet helemaal het zelfde :) lijkt er dus op dat de 115Pk versie iets sterker is dan de 95PK versie.
 
VW  Polo AW 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!