Motorolie verversen

He leden,

Ik wou weten hoeveel liter er in mijn Polo moet.
Heeft iemand een site of beschikt iemand al over deze gegeven?

Technische gegeven:
VW POLO 1.4 74KW
Bouwjaar 2002
KMSTAND 130.000

Is het trouwens beter om long life olie erin te gooien of hebben jullie een andere mening?

Alvast bedankt voor de reacties!

Nog even een aanvulling.

De reden dat ik het ga verversen is... toen ik hem aanschafte zat er long life olie in. Na ongeveer 5 maanden begon mijn motorolie lampje te knipperen en wou ik de risico niet nemen om verder te rijden.

Ik heb toen bij de benzinepomp 1 liter 5w30 gekocht, omdat het avond was en ik had geen keus. Geen long life olie.
Door de menging denk ik dat het beter is dat ik het gelijk ververs met long life olie voordat ik mijn motor beschadigd. Ik neem dan ook gelijk de olie filter mee. Wel zo handig!

Goeie keuze gemaakt?

Gr.

Hi leden

mijn PoLo BM bj2011 zit nu op ruim 16500 km, regelmatig controleer ik mijn olie en andere vloeistoffen, prima in orde maar mijn olie is echt pikszwart, en volgens mij is deze nog nooit ververst. ik merk nu met koud weer dat hij moeilijker is gaan starten. komt het nou door oude olie of is het iets anders?

mvg
KeReM

AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!