gilex
Bekend lid
Zie her en der op het net weer een VW motor debacle op duiken...
Na de bekende ketting problemen met de "oudere" generatie EA111 motorcodes CBZA, CBZB, CBZC o.a. is Volkswagen is dus bij de nieuwe TSI's overgestapt naar de riem ipv ketting.
Dit type blok is/wordt geleverd in de polo 6C( niet in de 6R)
Wat ik nu her en der dus lees op het web is dat er helaas oook bij deze nieuwe generatie TSI's weer problemen zijn die fatale gevolgen kunnen hebben voor het blok.
De situatie is als volgt:
De nokkenas versteller zit vast met 4 bouten en deze bouten laten dus na verloop van tijd los en kunnen op die manier de nokkenas tandwielen blokeren. En daardoor kan de tandriem scheuren met als gevolg totale motorschade (kleppen die zuigers gaan kussen en vice versa)
Een duitse monteur geeft het volgende aan:
Na de bekende ketting problemen met de "oudere" generatie EA111 motorcodes CBZA, CBZB, CBZC o.a. is Volkswagen is dus bij de nieuwe TSI's overgestapt naar de riem ipv ketting.
Dit type blok is/wordt geleverd in de polo 6C( niet in de 6R)
Wat ik nu her en der dus lees op het web is dat er helaas oook bij deze nieuwe generatie TSI's weer problemen zijn die fatale gevolgen kunnen hebben voor het blok.
De situatie is als volgt:
De nokkenas versteller zit vast met 4 bouten en deze bouten laten dus na verloop van tijd los en kunnen op die manier de nokkenas tandwielen blokeren. En daardoor kan de tandriem scheuren met als gevolg totale motorschade (kleppen die zuigers gaan kussen en vice versa)
Een duitse monteur geeft het volgende aan:
Ich arbeite in einem größeren Autohaus der VW-Gruppe. Bei uns ist es das 3. Auto innerhalb 4 Wochen. 2x VW Golf aus 2014, 1x Seat Leon aus 2014. Kilometer 7000, 11000 und 19000. 1 Privatauto und 2 aus Autovermietungen. Es werden immer die Rumpfmotoren ersetzt, da die Kolben mit den Ventilen zusammengestoßen sind. Im aktuellen Fall ist außerdem massiv Öl ausgetreten, vermutlich ein Pleulschaden zusätzlich. Die Garantieabteilungen wollen immer Fotos vom Nockenwellenrad haben. Bisher war immer ein bestimmter Hersteller schadenverursachend. Diese sind auf den Teilen vermerkt, nennen werde ich ihn nicht öffentlich.