Skyfall
Nieuw lid
Vandaag onderweg naar het werk toe kreeg ik panne met de Polo. Ik stond op een kruising en hoorde ineens dat de motor hard begon te 'tikken'. In mijn achterspiegel zag ik een enorme rookgordijn ontwikkelen en heb snel de auto aan de kant gezet en uit gedaan.
Toen de ANWB ter plaatse was, stelde de monteur vast dat het waarschijnlijk om inwendige motorschade gaat.
Auto is daarna afgesleept en naar de garage gebracht waar ik de auto in onderhoud heb. Hun eerste gedachte was de EGR klep/koeler die defect is. Een daadwerkelijke diagnose moet door de garage nog gesteld worden. Ik ben op de hoogte dat dit een kwaal is bij de bluemotions, maar in de vele verhalen die ik hierover heb gelezen heb ik nog nooit gelezen dat de motor begon te tikken en er een rookgordijn te voorschijn werd getoverd door de auto.
Kunnen jullie mijn gedachtegang bevestigen? Er zijn waarschijnlijk wel een paar enkelingen hier op het forum die helaas ervaring hebben gehad met die nare EGR klep/koeler.
Alvast bedankt
Toen de ANWB ter plaatse was, stelde de monteur vast dat het waarschijnlijk om inwendige motorschade gaat.

Kunnen jullie mijn gedachtegang bevestigen? Er zijn waarschijnlijk wel een paar enkelingen hier op het forum die helaas ervaring hebben gehad met die nare EGR klep/koeler.
Alvast bedankt

Volkswagen
Polo 6R