motorstorings lampje ( benzine ventilatieklep open circuit )

Hallo allemaal,

Heb sindskort een probleempje,namelijk dat mijn motorstorings lampje brand en bij het uitlezen kregen we de melding "benzine ventilatieklep open circuit"
we krijgen deze gereset en binnen en minuut of 10 komt het terug.
betreft een 1.2 easyline uit 2010.
Heeft iemand hier ervaring mee waar moet ik kijken??

alvast bedank voor jullie reacties.;)
 
hallo ik vermoed dat met de benzine ventilatie klep het tact ventiel van het actieve koolfilter wordt bedoeld
open circuit betekend denk ik dat er een onderbreking in de aansturing van deze klep zit
controleer de bedrading eens het kan zijn dat er ongedierte aan je kabels hebben zitten vreten
grt donna

o ja welkom op dit positief ingestelde forum
 
waarom kabel natrekken? Gewoon acuator diagnose doen en tegelijkertijd over de draad heen meten vanaf de ECM tot aan het EVAP ventiel, met een voltmeter, over de voedingsdraad mag je dan GEEN spannings verschil meten. Maw 0V moet je volt meter aan blijven geven.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!