Multifunctioneel stuur aansluiten Polo 6c

Nu je het zegt zit die idd in het stuur. Zie namelijk dat de sleepring ervoor komt en niet erna . Dus als de auto geen MFS heeft zal de sleepring vermoedelijk wel moeten worden vervangen en de busdraden moeten worden gelegt
 
Dan is het kwestie van draadjes trekken en inleren eventueel en gaan. Dat klinkt dan logisch. Dan moet het niet zon probleem zijn. Draden trekken volgens het schema en stuur plaatsen en inleren
 
Polo 6C is helaas niet zo makkelijk. Je hoeft geen stuurdoos of iets te vervangen. Het is belangrijk dat je een Highline BCM hebt. Als de auto voorzien is van OEM xenon koplampen dan is het te doen. Is de BCM geen Highline moet deze vervangen worden.

Er moeten ook draden getrokken worden en ingeleerd worden.

Heeft de auto OEM xenon?
 
De BCM moet pin T73c/13 hebben hebben (LIN). Op de 6R was het makkelijker, want de MFS pin deed ook de communicatie naar bv RLS, alarm.
Op de 6C lijkt dit apart te zijn, omdat die pin soms ook de CCS doet (cruise control).

Hoe te checken:
BCM eruit halen
Kijken naar stekker C (staat erbij aangeduid)
Als het goed is staan de nummers er ook bij
 

Bijlagen

  • 6C MFS pin.jpg
    6C MFS pin.jpg
    464.1 KB · Weergaven: 124
  • Screen Shot 2016-05-02 at 10.42.02.png
    Screen Shot 2016-05-02 at 10.42.02.png
    44.6 KB · Weergaven: 106
Ongelofelijk! Die pin heb ik dus ook al niet zie ik op de foto :mad:!
Kunnen we geen crowdfunding starten:
"Help Ronald in zijn 6C, aan een echte BC" Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Al spijt dat je 6R weg is? :mrgreen::mrgreen:
Haha, volgens mij zoek ik het op..
De Polo 6C is net als de vriendin: het ziet er lekker uit en is een verbetering, maar elke keer word ik weer verbaasd door een onverwachte wending.. (puppy ofzo). Allemaal oplosbaar, maar het vraagt wel aanpassings vermogen haha Big Grin
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
hallo

Het is een topic van ca 3 jaar geleden maar wil deze toch even verversen.
Ik heb in mijn polo 6C een radar in mijn grill , op de optie lijst staat Front Assist incl. city automatic emergency braking, without ACC .
Ik heb dit Cruise control system: Cruise control system (CCS) electronic
Dus heb wel de radar wat vereist is voor ACC maar niet de functie er van . Dat komt ook dat ik geen MFS stuur heb waar die vereiste knoppen in zit.
Dus mijn vraag is , Heeft iemand al een MFS voor een polo 6C ingebouwd, En door middel van vcds de ACC werkend gekregen .

gr dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
ACC is niet te activeren. Dit houd een heel stuk meer in dan de radar enz . Op een Golf 7 op Polo AW die ACC heeft is dit ook niet simpel om te zetten naar CC en kost dit om terug te bouwen zon €700 a €1000 en de nodige programmeer werkzaamheden. Omgekeerd heb ik nog niet voorbij zien komen voor de Polo en denk dat dit ook alleen voor de Polo AW zal kunnen tegen de daarbij komende kosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: FreakyMikey
Oke bedankt voor je reactie,

Dan houd het op , Is niet de bedoeling dat het een 1000 euro retrofit word dan,

Nog wel een vraag , Kan er wel een MFS in die wel alles ondersteund CC en radio , Of word dat ook een 1000 euro ding.

gr dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!