Hi allemaal!
Af en toe al even op dit forum rondgekeken, omdat ik sinds deze maand met een nieuwe functie ben gestart waar een leaseauto bij hoort. Omdat een Golf niet naar mijn smaak binnen budget samen viel te stellen en ik die ruimte ook niet perse nodig heb, heb ik gekozen voor een Polo. Vandaar dat ik me bij deze ook geregistreerd heb voor dit forum. Ik ben een enorme autoliefhebber. Grootgebracht met Mercedessen, maar ook fan van bijvoorbeeld BMW, Porsche en Volvo.
Autohistorie
Mijn eerste auto was een groene Volvo 850 met beige interieur, en een 4-traps automaat gekoppeld aan een legendarische vijfcilinder (20v 170pk). Na 408.000km was de koppakking wel klaar en heb ik een 850 T-5 gekocht met handbak. Deze wagen heb ik een aantal jaar gehad en daar is flink wat geld in gaan zitten om hem te upgraden en netjes te krijgen/houden. Het was een Italiaanse, dus met een 2.0 vijfcilinder turbo. 211pk, geen lsd, geen tc. Erg veel lol mee gehad en heerlijke reisauto's. Tussendoor ook nog een 854 (een sedan) met 20v blok gehad om op te knappen en doorverkocht. En nog een zwarte 2.3 T-5, samen met wat vrienden. Voor een verslag van mijn ownership in die tijd kun je altijd het een en ander terugvinden op het Volvo 850 Forum.
Zo'n zes jaar geleden ook mijn inmiddels vrouw ontmoet, die toen een Kia Picanto reed. We hadden besloten één auto aan te houden, dus de Picanto heb ik toen verkocht. Later, door teveel kosten zonder licht aan het einde van de tunnel, ook de Volvo helaas weggedaan. Omdat we in Rotterdam woonden, wilden we een praktische auto voor in de stad. We hebben toen gekozen voor een MINI Cooper S (R53), omdat die supercharger whine uniek is in z'n klasse en het een auto is die enorm veel rijplezier geeft.
Doordat m'n vrouw niet meer op fietsafstand het kantoor had, was vervolgens een tweede auto nodig. Omdat ik niet nóg een hothatch wilde met FWD, ben ik gaan zoeken naar een Mercedes. Meer comfort, meer ruimte, praktischer. Als je een Volvo 850 estate gewend bent, is een MINI namelijk dramatisch Er past letterlijk niet eens een Albert Heijn krat achterin, zonder de bank plat te gooien. Uiteindelijk heb ik geen fraaie C-klasse binnen budget kunnen vinden. De conclusie was namelijk dat het een V6 of V8 moest worden, dus een W203 C230, 280, 320, 350, C32 AMG of C55 AMG. Daardoor ben ik naar BMW's gaan kijken, omdat een goede vriend van me helemaal BMW gek is en ook meerdere BMW's heeft (gehad). Altijd positieve rijervaringen aan overgehouden, dus op de dag dat we voor hem een E30 325i cabrio gingen ophalen, zijn we gelijk naar een E46 320i touring gaan kijken. Uiteraard met handbak en volledig M-pakket. Die specifieke is het niet geworden, maar later heb ik uiteindelijk een andere 320i touring aangeschaft. Heerlijke zes-in-lijn, fijne handbak en een perfecte balans tussen comfort en sportiviteit. Mede door de kortere stuurinrichting als onderdeel van het M-pakket. Toen ik er eens een ritje door de Eiffel mee maakte, voelde ik me helemaal op m'n plek! Niet een racemonster met 8,5 seconden naar de 100km/h, maar hoe het in de bochten ligt is gewoon genieten. Er zat ook een rvs-uitlaat van een 330i onder, wat hem net dat stukje extra sportiviteit geeft door de iets meer benadrukte snerp bovenin en roffel onderin de toeren.
Grappige bijkomstigheid: Toen we de BMW hadden gekocht had m'n vrouw ook ander werk gevonden, waardoor ze gewoon weer op de fiets kon gaan. Maar goed, meer auto's is altijd beter, dus die hebben we lekker gehouden.
Vervolgens kwam door COVID de mogelijkheid om verder van kantoor te kunnen wonen (beide bedrijven hanteren een flexibele policy, waarbij thuiswerken de nieuwe standaard is als je dat zelf fijn vindt), waardoor we besloten ons huurhuisje in Rotterdam te verruilen voor een koophuis in Zeeland. Voor wat extra centjes voor de zekerheid een van onze auto's besloten te verkopen, maar welke moest het worden… Na lang wikken en wegen heb ik de BMW verkocht. Ik wilde de MINI niet kwijt. Daar heb ik zoveel lol mee, dat ik dat niet wilde gaan missen. Soms heb ik spijt van die keuze gehad, omdat de BMW een veel fijnere reisauto is.
De MINI
Momenteel hebben we dus nog steeds de MINI. Voor een berg plaatjes van de MINI en andere wagens, verwijs ik je graag naar m'n Instagram profiel. Het is een Astro Black (donkerblauw) facelift model, waar ik R99 BBS velgen voor heb gehaald. Michelin PS4 rondom, R56 (tweede generatie new MINI) Cooper S remmen met EBC remschrijven en -blokken geplaatst met gevlochten remleidingen en de klauwen geel gespoten. Door een ongelukje van een buurman de standaard Cooper S voorbumper vervangen voor een aero bumper. En niet onbelangrijk: een Milltek RVS uitlaat zonder middendemper. Het maakt me als mens erg kinderachtig in tunnels en elke rit met vrienden overstemt het kleine scheurijzer de anderen.
Wensen
Afhankelijk van hoe de komende tijd loopt ga ik nog wat upgrades aan m'n MINI toevoegen:
- Kleinere pulley
- Andere bougies
- CAI
- Remap (bij Beek Auto Racing)
Hiermee komt het vermogen rond de 200pk te liggen, in plaats van de standaard 170pk. Net even wat extra power om met wat serieuzer speelgoed mee te komen op bochtige stukken.
Mocht het allemaal wat rooskleuriger verlopen, wil ik gaan doorsparen voor een leuke Benz (iets met een V8), een BMW Z4 3.0si coupe of een Cayman. De tijd gaat het uitwijzen!
Mijn Polo
Na een hele lange omweg komen we dan op de reden van mijn registratie uit. Ik heb een Polo besteld als leaseauto die ik ook privé ga gebruiken. De MINI is nu dus echt de hobby auto geworden. Ik vind de facelift zelf erg mooi geworden en er zitten een hoop prettige features op. Omdat onze lease policy wat is gewijzigd (ten nadele), kon ik hem niet helemaal naar wens bestellen. Ik heb bijvoorbeeld geen DSG bak. Wat het is geworden:
- 1.0 TSI 95pk handbak
- R-Line
- Ascot Grey
- Comfort pakket (achteruitrijcamera, keyless, stoelverwarming)
- Multimedia Plus (o.a. grootste navigatiescherm, draadloos telefoon opladen, Beats speakers)
Helaas dus geen eerder genoemde DSG, IQ.Light, 17" velgen en 110pk. Maar goed, ik kijk alsnog erg naar deze auto uit omdat hij er mooi uit ziet (bewust de lichte lakkleur gekozen voor een mooi contrast met de hoogglans zwarte R-Line accenten), een fijne zitpositie heeft en natuurlijk van alle moderne gemakken is voorzien (met name volledige LED verlichting en CarPlay). De verwachte leverdatum is nu in mei. Leuk om naar uit te kijken: Zodra die binnen is, komen er uiteraard ook veelvuldig foto's op m'n Instagram te staan!
Eén vraag als VW leek: Heet deze generatie vanaf de facelift (nog steeds) AW? 'Interne' nummers van Mercedes, BMW en Porsche ben ik redelijk goed mee, maar bij VAG tast ik in het duister.
Af en toe al even op dit forum rondgekeken, omdat ik sinds deze maand met een nieuwe functie ben gestart waar een leaseauto bij hoort. Omdat een Golf niet naar mijn smaak binnen budget samen viel te stellen en ik die ruimte ook niet perse nodig heb, heb ik gekozen voor een Polo. Vandaar dat ik me bij deze ook geregistreerd heb voor dit forum. Ik ben een enorme autoliefhebber. Grootgebracht met Mercedessen, maar ook fan van bijvoorbeeld BMW, Porsche en Volvo.
Autohistorie
Mijn eerste auto was een groene Volvo 850 met beige interieur, en een 4-traps automaat gekoppeld aan een legendarische vijfcilinder (20v 170pk). Na 408.000km was de koppakking wel klaar en heb ik een 850 T-5 gekocht met handbak. Deze wagen heb ik een aantal jaar gehad en daar is flink wat geld in gaan zitten om hem te upgraden en netjes te krijgen/houden. Het was een Italiaanse, dus met een 2.0 vijfcilinder turbo. 211pk, geen lsd, geen tc. Erg veel lol mee gehad en heerlijke reisauto's. Tussendoor ook nog een 854 (een sedan) met 20v blok gehad om op te knappen en doorverkocht. En nog een zwarte 2.3 T-5, samen met wat vrienden. Voor een verslag van mijn ownership in die tijd kun je altijd het een en ander terugvinden op het Volvo 850 Forum.
Zo'n zes jaar geleden ook mijn inmiddels vrouw ontmoet, die toen een Kia Picanto reed. We hadden besloten één auto aan te houden, dus de Picanto heb ik toen verkocht. Later, door teveel kosten zonder licht aan het einde van de tunnel, ook de Volvo helaas weggedaan. Omdat we in Rotterdam woonden, wilden we een praktische auto voor in de stad. We hebben toen gekozen voor een MINI Cooper S (R53), omdat die supercharger whine uniek is in z'n klasse en het een auto is die enorm veel rijplezier geeft.
Doordat m'n vrouw niet meer op fietsafstand het kantoor had, was vervolgens een tweede auto nodig. Omdat ik niet nóg een hothatch wilde met FWD, ben ik gaan zoeken naar een Mercedes. Meer comfort, meer ruimte, praktischer. Als je een Volvo 850 estate gewend bent, is een MINI namelijk dramatisch Er past letterlijk niet eens een Albert Heijn krat achterin, zonder de bank plat te gooien. Uiteindelijk heb ik geen fraaie C-klasse binnen budget kunnen vinden. De conclusie was namelijk dat het een V6 of V8 moest worden, dus een W203 C230, 280, 320, 350, C32 AMG of C55 AMG. Daardoor ben ik naar BMW's gaan kijken, omdat een goede vriend van me helemaal BMW gek is en ook meerdere BMW's heeft (gehad). Altijd positieve rijervaringen aan overgehouden, dus op de dag dat we voor hem een E30 325i cabrio gingen ophalen, zijn we gelijk naar een E46 320i touring gaan kijken. Uiteraard met handbak en volledig M-pakket. Die specifieke is het niet geworden, maar later heb ik uiteindelijk een andere 320i touring aangeschaft. Heerlijke zes-in-lijn, fijne handbak en een perfecte balans tussen comfort en sportiviteit. Mede door de kortere stuurinrichting als onderdeel van het M-pakket. Toen ik er eens een ritje door de Eiffel mee maakte, voelde ik me helemaal op m'n plek! Niet een racemonster met 8,5 seconden naar de 100km/h, maar hoe het in de bochten ligt is gewoon genieten. Er zat ook een rvs-uitlaat van een 330i onder, wat hem net dat stukje extra sportiviteit geeft door de iets meer benadrukte snerp bovenin en roffel onderin de toeren.
Grappige bijkomstigheid: Toen we de BMW hadden gekocht had m'n vrouw ook ander werk gevonden, waardoor ze gewoon weer op de fiets kon gaan. Maar goed, meer auto's is altijd beter, dus die hebben we lekker gehouden.
Vervolgens kwam door COVID de mogelijkheid om verder van kantoor te kunnen wonen (beide bedrijven hanteren een flexibele policy, waarbij thuiswerken de nieuwe standaard is als je dat zelf fijn vindt), waardoor we besloten ons huurhuisje in Rotterdam te verruilen voor een koophuis in Zeeland. Voor wat extra centjes voor de zekerheid een van onze auto's besloten te verkopen, maar welke moest het worden… Na lang wikken en wegen heb ik de BMW verkocht. Ik wilde de MINI niet kwijt. Daar heb ik zoveel lol mee, dat ik dat niet wilde gaan missen. Soms heb ik spijt van die keuze gehad, omdat de BMW een veel fijnere reisauto is.
De MINI
Momenteel hebben we dus nog steeds de MINI. Voor een berg plaatjes van de MINI en andere wagens, verwijs ik je graag naar m'n Instagram profiel. Het is een Astro Black (donkerblauw) facelift model, waar ik R99 BBS velgen voor heb gehaald. Michelin PS4 rondom, R56 (tweede generatie new MINI) Cooper S remmen met EBC remschrijven en -blokken geplaatst met gevlochten remleidingen en de klauwen geel gespoten. Door een ongelukje van een buurman de standaard Cooper S voorbumper vervangen voor een aero bumper. En niet onbelangrijk: een Milltek RVS uitlaat zonder middendemper. Het maakt me als mens erg kinderachtig in tunnels en elke rit met vrienden overstemt het kleine scheurijzer de anderen.
Wensen
Afhankelijk van hoe de komende tijd loopt ga ik nog wat upgrades aan m'n MINI toevoegen:
- Kleinere pulley
- Andere bougies
- CAI
- Remap (bij Beek Auto Racing)
Hiermee komt het vermogen rond de 200pk te liggen, in plaats van de standaard 170pk. Net even wat extra power om met wat serieuzer speelgoed mee te komen op bochtige stukken.
Mocht het allemaal wat rooskleuriger verlopen, wil ik gaan doorsparen voor een leuke Benz (iets met een V8), een BMW Z4 3.0si coupe of een Cayman. De tijd gaat het uitwijzen!
Mijn Polo
Na een hele lange omweg komen we dan op de reden van mijn registratie uit. Ik heb een Polo besteld als leaseauto die ik ook privé ga gebruiken. De MINI is nu dus echt de hobby auto geworden. Ik vind de facelift zelf erg mooi geworden en er zitten een hoop prettige features op. Omdat onze lease policy wat is gewijzigd (ten nadele), kon ik hem niet helemaal naar wens bestellen. Ik heb bijvoorbeeld geen DSG bak. Wat het is geworden:
- 1.0 TSI 95pk handbak
- R-Line
- Ascot Grey
- Comfort pakket (achteruitrijcamera, keyless, stoelverwarming)
- Multimedia Plus (o.a. grootste navigatiescherm, draadloos telefoon opladen, Beats speakers)
Helaas dus geen eerder genoemde DSG, IQ.Light, 17" velgen en 110pk. Maar goed, ik kijk alsnog erg naar deze auto uit omdat hij er mooi uit ziet (bewust de lichte lakkleur gekozen voor een mooi contrast met de hoogglans zwarte R-Line accenten), een fijne zitpositie heeft en natuurlijk van alle moderne gemakken is voorzien (met name volledige LED verlichting en CarPlay). De verwachte leverdatum is nu in mei. Leuk om naar uit te kijken: Zodra die binnen is, komen er uiteraard ook veelvuldig foto's op m'n Instagram te staan!
Eén vraag als VW leek: Heet deze generatie vanaf de facelift (nog steeds) AW? 'Interne' nummers van Mercedes, BMW en Porsche ben ik redelijk goed mee, maar bij VAG tast ik in het duister.
Laatst bewerkt: