Een tijd terug had ik een bericht geplaatst over het niet soepel kunnen wegrijden in de 1e versnelling in mijn 1.0 TSI met handgeschakelde 6 bak. Ik ben erachter dat het niet aan mijn auto ligt maar blijkbaar aan mijn rijstijl aangezien ik het in andere 1.0 TSI’s ook heb. Het probleem is als volgt wanneer ik op onderstaande manier weg rijd dan voel ik op een gegeven moment een soort schok.
Wanneer ik met andere auto’s rijd gaat het altijd soepel. In de 1.0 T-Roc van mijn zwager heb ik hetzelfde terwijl hij wel soepel kan wegrijden.
Is dit herkenbaar voor iemand toen die net zijn 1.0 TSI had? Ik heb wel meerdere topics op andere forums hierover gelezen dus het schijnt geen onbekend probleem te zijn. Ik heb alleen geen idee wat ik kan doen om het schokje te voorkomen.
Iemand enig idee of tips hoe ik dit kan voorkomen bij het wegrijden?
- Koppeling op laten komen en tegelijk gas geven tussen de 1500 en 2000 toeren
- Koppeling en gas vasthouden
- Wachten tot de koppeling klaar is met synchroniseren
- Koppeling volledig los laten
Wanneer ik met andere auto’s rijd gaat het altijd soepel. In de 1.0 T-Roc van mijn zwager heb ik hetzelfde terwijl hij wel soepel kan wegrijden.
Is dit herkenbaar voor iemand toen die net zijn 1.0 TSI had? Ik heb wel meerdere topics op andere forums hierover gelezen dus het schijnt geen onbekend probleem te zijn. Ik heb alleen geen idee wat ik kan doen om het schokje te voorkomen.
Iemand enig idee of tips hoe ik dit kan voorkomen bij het wegrijden?
Volkwagen
Polo AW