Nieuwe auto!

SY96

Bekend lid
Na lange tijd afwezigheid, een kleine update.

Mijn polo 6r wordt vervangen voor een BMW 318i uit 08-2021 met 75000 km op de teller. Gezien het feit dat de polo in 2020 een nieuwe stripmotor had gekregen (momenteel 80.000 km ermee gereden), blijft de auto nog in mijn bezit (mijn vrouw gaat hiermee rijden; haar Citroen C1 gaat de deur uit).

Enige wat ik aan de BMW wil gaan doen, is een achteruitrijcamera inzetten. Derest zit er al in in principe. Wat een vooruitgang ten opzichte van de polo. Hier merk je gewoon de langere wielbasis en spoorbreedte wat zich uit in een comfortabeler auto. Ondanks de strakke afstelling.

1000043628.jpg1000043635.jpg

Volkswagen  Polo 6R 2012 & BMW 3-serie G20 2021 
Prachtige auto! Ik zie ze steeds vaker rijden en begin ze toch wel erg mooi te vinden!
Ik vond de 3-series al sinds kleins af aan altijd al fantastisch. Echter, ik heb express gewacht met de aankoop omdat de een na laatste generatie (F30) wel zo zijn problemen had. Met de huidige generatie (G20) zijn deze verholpen en vooral de 2.0 liter motor (b48) is een relatief betrouwbaar machine. In de eerste plaatst omdat BMW de motorblok zelf centraal stelt i.p.v. de turbo zoals bij menig modern motorblok (zoals de 1.2/1.0 TSI). De turbo speelt bij de B48 een wat bescheidenere rol wat weer ten goede komt van de betrouwbaarheid (een mening die sommigen niet fijn zullen vinden om te horen).

Maar man, die ZF 8-trapsautomaat is echt fantastisch in combinatie met de B48 motor. Een genot om erin te rijden.

Gaaf man, mooie upgrade

volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  - 
  • Leuk
Waarderingen: SY96
De b48 blok heeft inderdaad veel tuning potentieel. Alleen zoals al eerder opgemerkt, dan vervalt de tweejaars BMW premium select garantie die ik nu heb.

Grappig, want de 318, 320 en de 330 delen allen hetzelfde b48 blok die nagenoeg identiek zijn. Enige verschil zijn de inlaat en grotere intercooler, maar dat zijn relatief kleine upgrades om de 318i te opvoeren naar 330i level.

Maar ach, ik ben al snel tevreden met de 318i :)

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!