Nieuwe banden op de GTI, advies gevraagd

Heren,

ik moet (helaas) weer een setje nieuwe banden monteren op mijn GTI, nu hoor ik graag jullie advies. (standaard velgen, 205/45/16)

Het gaat mij er vooral om dat de band comfortabel is, stil en goed geveerd.
Echt megagrip heb ik niet nodig, rij dan wel een GTI maar rij eigenlijk nooit hard.

Ik heb de auto eerder voorzien van Falken Ziex banden, maar dat is echt 3x niks; trillen en keihard.

Ik hoor graag jullie mening:)
 
Ik had onder de Leon Pirelli p7 liggen, fijnste band waar ik ooit mee gereden heb.
Goodyear, dunlop en Uniroyal heb ik zelf ook goede ervaringen mee, in een wat lagere prijsklasse scoren Fulda, Hankook, en Kumho de laatste tijd ook behoorlijk, bij deze merken geldt wel dat niet ieder type even goed is.
 
Ik kan je Uniroyal Rainsport aanraden. Comfortband met goede grip bij regenachtig Weer. Conti's zijn alround wel beter, maar ook een stuk duurder. Uniroyal is onderdeel van Conti, kwalitatief niks mis mee!
 
@ johan, wat jij aangeeft mbt de herrie die de rainsport2 maakt, daar heb ik vaker klachten over gelezen. En nu is mijn polo zowieso wel erg gevoelig voor luidruchtige banden.

Vind de vergelijking RS4 vs. Polo gti niet echt helemaal terecht wanneer het aankomt op het vergelijken van banden haha

Rs4 ligt uberhaupt als een blok op de weg, ook als je hem op hakkitakki 20eu p/band zet;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!