Cruz
Bekend lid
Ik vroeg mij af, ik ben van plan om mijn huidige banden te laten vervangen voor all-seasons icm mijn huidige velgen.
Moeten deze nieuwe banden ook uitgelijnd worden (balanceren is standaard) en ik begreep ook als je laat uitlijnen moet ik dan ook mijn rijhulpsystemen opnieuw kalibreren, ACC en FA?
Polo AW heeft ca 60.000km,
1x fuseekogelhoes is vorig jaar vervangen (niet uitgelijnd)
2 jaar gelden een keer hard een stoeprand geraakt.
(velgschade maar dat heb ik laten repareren
Uitlijnen kost bij ServiceOnly € 105,- (meten en stellen). Eventuele kalibratie van hulpsystemen kan hier nog bij komen. Vraag dit voor de zekerheid na bij de service medewerker.
Als hij zijn werk goed heeft gedaan, rijdt de auto weer netjes rechtuit. Wanneer je auto is voorzien van rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruisecontrol of rijstrookassistentie, dan moeten die na het uitlijnen van de auto eveneens opnieuw worden afgesteld. Dat is heel belangrijk, want anders kan het gebeuren dat wanneer je een fietser passeert, de auto toch vol in de remmen gaat.
Moeten deze nieuwe banden ook uitgelijnd worden (balanceren is standaard) en ik begreep ook als je laat uitlijnen moet ik dan ook mijn rijhulpsystemen opnieuw kalibreren, ACC en FA?
Polo AW heeft ca 60.000km,
1x fuseekogelhoes is vorig jaar vervangen (niet uitgelijnd)
2 jaar gelden een keer hard een stoeprand geraakt.
(velgschade maar dat heb ik laten repareren
Uitlijnen kost bij ServiceOnly € 105,- (meten en stellen). Eventuele kalibratie van hulpsystemen kan hier nog bij komen. Vraag dit voor de zekerheid na bij de service medewerker.
Als hij zijn werk goed heeft gedaan, rijdt de auto weer netjes rechtuit. Wanneer je auto is voorzien van rijhulpsystemen, zoals adaptieve cruisecontrol of rijstrookassistentie, dan moeten die na het uitlijnen van de auto eveneens opnieuw worden afgesteld. Dat is heel belangrijk, want anders kan het gebeuren dat wanneer je een fietser passeert, de auto toch vol in de remmen gaat.
Dit is waarom je je auto moet laten uitlijnen
Misschien herken je het: je auto voelt anders dan je zou willen en je moet voortdurend corrigeren met het stuur. Of er zit een nare trilling in, of je ontdekt dat je banden ongelijk slijten. De kans is groot dat je je auto dan niet of niet goed hebt laten uitlijnen.
www.ad.nl
Volkswagen
POLO AW Comfortline Business Executive