Nieuwe Elektrische Polo / Golf GTI

ooyy89yby8gn_800.jpg


Autoweek:

 
Hmm... Weet niet zo goed wat ik van deze vind... Ligt het aan mij of is deze auto heel laag (of meneer die het filmpje presenteerd heel groot? Of beide is natuurlijk ook nog een optie :) ) doe mij maar zo lang het lukt een prachtige polo of misschien zelfs een golf model ;)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Ik vind het jammer dat het dan een GTI heet omdat het geen ''authentieke'' GTI is met een verbrandingsmotor. Maar dat ben ik dan weer, haha.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
De geschiedenis wordt hier even herschreven...

Even gegoogled:
The GTI in the Volkswagen GTI — as well as other cars with the GTI acronym — stands for Grand Tourer Injection. It originates from the Italian Gran Turismo Iniezione. Generally speaking, the GTI acronym indicates that a car has a direct fuel-injection system. While most cars today have a fuel-injection system, when the Golf GTI debuted over 40 years ago, it was a rarity. The name has stuck and now it is associated with a higher level of performance for a car.
Bron

Beetje weinig brandstofinjectie in deze ID om wmb de 'GTI' badge te mogen dragen... GTE past veel beter, zou ik zeggen. Of GTEV?! Ik hou het voor nu maar bij een Polo. Ergens na 2035 is er hopelijk een Polo GTH of GTH2O op de markt. Eentje die gewoon gromt als je je rechtervoet naar beneden drukt :)

Bovendien een lelijk ding. Ik vind de vorm/silhouette verder prachtig, maar al het paneelwerk echt veel te gelikt. Ook lelijke koplampen en velgen. Dit doet me veel te veel denken aan de design language van de Kia en Hyundai EV's. Te strak ofzo? Teveel glimmende panelen. Lijkt amper op plaatwerk.
 
De geschiedenis wordt hier even herschreven...

Even gegoogled:
The GTI in the Volkswagen GTI — as well as other cars with the GTI acronym — stands for Grand Tourer Injection. It originates from the Italian Gran Turismo Iniezione. Generally speaking, the GTI acronym indicates that a car has a direct fuel-injection system. While most cars today have a fuel-injection system, when the Golf GTI debuted over 40 years ago, it was a rarity. The name has stuck and now it is associated with a higher level of performance for a car.
Bron

Beetje weinig brandstofinjectie in deze ID om wmb de 'GTI' badge te mogen dragen... GTE past veel beter, zou ik zeggen. Of GTEV?! Ik hou het voor nu maar bij een Polo. Ergens na 2035 is er hopelijk een Polo GTH of GTH2O op de markt. Eentje die gewoon gromt als je je rechtervoet naar beneden drukt :)

Bovendien een lelijk ding. Ik vind de vorm/silhouette verder prachtig, maar al het paneelwerk echt veel te gelikt. Ook lelijke koplampen en velgen. Dit doet me veel te veel denken aan de design language van de Kia en Hyundai EV's. Te strak ofzo? Teveel glimmende panelen. Lijkt amper op plaatwerk.
De elektrische "GTI's" zijn GTX.
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!