Nieuwe "Mallory"- velgen onder BMT?

Gegroet

Ik heb een Polo 6R 1.6 BMT 90 pk. Velgen: 185/R15/60.

Indien ik graag andere velgen zou kopen, passen velgen met de volgende maat dan onder mijn Polo: "Mallory 225/R17/45"?
Deze velgen zouden van de Polo R-Line komen. En wat de wegligging betreft met deze velgen? Verschil? In positieve of negatieve zin? Ik heb ook geen zin om te zien dat deze velgen eventueel 3 cm aan elke kant uit de wielkassen zouden steken...

Wat is jullie mening? Dank! :)
 
hoe ver de velgen uit de wielkasten komen bepaalt de breedte van de velg (de J maat in inch) en de ET waarde

als je de bandenmaat calculator van deze site gebruikt dan zul je zien dat de banden maat veel te groot is.
De door jou opgegeven maat is voor de golf.

17 inch is geen probleem, maar ga dan voor 205/40 of 215/40 banden. op een site zoals autobandenmarkt kun je complete wielensets bekijken voor jouw auto, die site geeft dan meteen aan welke ET waarde bij welke J-maat geschikt is voor jouw auto.

wil je perse 225 dan is 225/35 een optie zonder dat de wielomtrek te groot wordt.
 
Op mijn 6R zitten 17" mallory velgen (7J) met 215/40 banden.. mijn polo (zonder sportonderstel) rijdt met deze velgen/banden heel goed. Je voelt wel sneller de oneffenheden in de weg dan met jouw 15" velgen. Maar qua grip, zeker vergeleken met 185 banden.. ligt de polo stevig op de weg, dus wat betreft grip/wegligging zeker doen!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gegroet

Ik heb een Polo 6R 1.6 BMT 90 pk. Velgen: 185/R15/60.

Indien ik graag andere velgen zou kopen, passen velgen met de volgende maat dan onder mijn Polo: "Mallory 225/R17/45"?
Deze velgen zouden van de Polo R-Line komen. En wat de wegligging betreft met deze velgen? Verschil? In positieve of negatieve zin? Ik heb ook geen zin om te zien dat deze velgen eventueel 3 cm aan elke kant uit de wielkassen zouden steken...

Wat is jullie mening? Dank! :)

Beste StevU2,

Ik heb 17 inch mallory´s onder mijn polo en ik ben van plan om ze te verkopen !
Het zijn erg mooie velgen en de banden zijn in topconditie. Ze rijden natuurlijk
wel sportiever dan de banden die je er nu onder hebt hiermee bedoel ik dat je meer
van de weg voelt. Dit is niet storend maar juist beter ook kwa reactie.

laat me even weten of je interesse hebt via pb oid

Groet,

Noel

ps. de velgen zijn te zien in mijn garage, ze zijn nu wel zwart geplasti dip´d maar dit kan er uiteraard makkelijk vanaf
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!