Nieuwe R-line: kabel trekken motorruimte -> binnen

Heb sinds een paar weken een nieuwe R-line (DSG, peppergrey). Erg tevreden over, maar ze hebben bij VW wel alles goed dicht gemaakt waardoor aftermarket spullen monteren lastig gaat. Iemand hier een goed idee om een kabel van de motorruimte naar binnen te krijgen? Zie hier namelijk geen mogelijkheden toe, maar misschien dat er ergens achter de isolatie een opening is?

Gaten boren ga ik niet aan beginnen ieder geval :)
 
hehe
heb ik ook even achter liggen zoeken maar wat je moet doen is het volgende :

Ruitenwissers afhalen, daarna ga je die plastic onder de ruitenwissers stilletjes losmaken zodat je aan de ruitenwissermotortjes aan kan. dan zie je ergens aan de bestuurderskant een kabel die naar binnen loopt. daar langs kan je je kabel leggen naar binnen toe. (deze komt uit aan de zekeringkast aan de binnenkant van je wagen. (waar waar je benen zijn als bestuurder)
 
Bedankt voor de tip. Klinkt wel alsof daar maar een dun kabeltje door past? Zal morgen eens kijken.

Mocht er iemand nog van dit soort goede ideeën hebben, dan hoor ik dat graag :)
 
Polodave heeft wel een goeie met foto enz.. was kabel van 6 mm volgens mij dus niet echt dun kabeltje
Kan hem niet zo snel terug vinden deze vraag is namelijk laatst nog gepost misschien iemand anders die hem kan vinden
 
Volkswagen  Polo bm  1.2 tdi 
Zojuist hier mee aan de slag gegaan. Ruitenwissers zijn er af. Paravan zit vast aan de ruit, maar kan ik genoeg omhoog krijgen om er bij te kunnen. Probleem is echter dat ik met geen mogelijkheid mijn handen langs de ruitenwisser motor / stangen krijg! Lijkt ook dat deze net nieuwe Polo een iets andere constructie heeft?

Slechte foto, maar beste uit een reeks van tien probeersels: http://s16.postimage.org/pxa2rw7x1/polo.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kabels zijn niet lang genoeg voor de andere kant, maar bedankt voor de tip :) Is uiteindelijk met heel veel pijn en moeite (handen onder schrammen/rood Stick Out Tongue) gelukt! Bedankt voor alle hulp :)
 
Beste Rens,
Demonteer de ruitenwissers.
Daarna de grote kunststof kap ofwel parvan genoemd demonteren.deze zit verder niet geschroefd maar geklemd in de onderste rubber strip van de voorruit.
Daarna demonteer je de ruitenwissermotor dmv. de 2 torx schroeven welke in de zwarte rubbers zitten los te draaien.
Nu kun je de ruitenwissermotor compleet met mechanisme een stukje verschuiven. Zou je deze er compleet uit willen halen dien je de zwarte afdekplaat waartegen de motorcomputer zit bevestigd te demonteren.(8 torx schroefjes). Als je achter de ruitenwissermotor kijkt, zie je een zwarte kunststof afdekplaat zitten op de plek waar de complete kabelboom naar binnen gaat. Deze er vanaf pakken en dan zie je een grijze kunststof plaat met de kabelboom in een grote rubber. Aan deze grote rubber zitten nog 2 doorvoermogelijkheden. Als je die gebruikt kom je aan de achterzijde van je boordnetapparaat dus eigenlijk links naast je koppelingspedaal binnen.

Succes ermee Valentino.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!