Tommy144zx
Lid
Beste medeleden.
Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar van een vw polo 1.6tdi 6r bj 2010.
Sinds eergister kwamen de problemen al helaas.
Ik reed op de snelweg en wilde hem eens een stukje door trekken van de 120 naar de 160.
De motor was goed op temperatuur want had er al een afstand op zitten.
Zodra ik bij de 140-145 kwam in zijn 5e versnelling viel het vermogen abrupt weg en ging hij in de nood loop. Het gloei spiraal lampje brande ook op het dashboard.
De snelheid zakte snel terug en de auto had ook geen vermogen meer.
Ik ben toen aan de kant van de weg gestopt, heb hem uit gezet en na 1 minuut weer gestart.
Het probleem leek verholpen te zijn.
Maar besloot toch om hem uit te lezen met vcds.
Er stond een foutcode in alleen die is van 11-11-2018 en luid als volgd.
10116. - fuel rail/systeem pressure
P0087 00 [104] - too low
Ik heb deze foutcode gereset en ben weer gaan rijden en had het niet meer gehad tot vandaag.
Stapte in de auto, heb +- 20 km 80 weg gereden voordat ik bij een oprit van de snelweg kwam.
Wilde hem tijdens de oprit sportief doortrekken om snelheid te maken alleen toen ik in zijn 3 aan het accelereren was belande de auto rond de 3200 toeren weer in de nood loop en had weer geen vermogen.
Heb de auto gelijk op de op de vluchtstrook aan de kant gezet bij de oprit en heb me laptop en aan gehangen en uitgelezen.
En de volgende foutcode kwam er uit.
7480. - high pressure fuel supply
P101f 00 [096] - maximum pressure exceeded
De eerste foutmelding heb ik daarna ook niet meer gezien.
En over de 2e krijg ik heel weinig gevonden.
Zou iemand me kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn?
Ik zat zelf te denken aan de brandstof hogedruk pomp of de druk regelaar.
Graag hoor ik jullie advies en of conclusies.
BVD tom
Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar van een vw polo 1.6tdi 6r bj 2010.
Sinds eergister kwamen de problemen al helaas.
Ik reed op de snelweg en wilde hem eens een stukje door trekken van de 120 naar de 160.
De motor was goed op temperatuur want had er al een afstand op zitten.
Zodra ik bij de 140-145 kwam in zijn 5e versnelling viel het vermogen abrupt weg en ging hij in de nood loop. Het gloei spiraal lampje brande ook op het dashboard.
De snelheid zakte snel terug en de auto had ook geen vermogen meer.
Ik ben toen aan de kant van de weg gestopt, heb hem uit gezet en na 1 minuut weer gestart.
Het probleem leek verholpen te zijn.
Maar besloot toch om hem uit te lezen met vcds.
Er stond een foutcode in alleen die is van 11-11-2018 en luid als volgd.
10116. - fuel rail/systeem pressure
P0087 00 [104] - too low
Ik heb deze foutcode gereset en ben weer gaan rijden en had het niet meer gehad tot vandaag.
Stapte in de auto, heb +- 20 km 80 weg gereden voordat ik bij een oprit van de snelweg kwam.
Wilde hem tijdens de oprit sportief doortrekken om snelheid te maken alleen toen ik in zijn 3 aan het accelereren was belande de auto rond de 3200 toeren weer in de nood loop en had weer geen vermogen.
Heb de auto gelijk op de op de vluchtstrook aan de kant gezet bij de oprit en heb me laptop en aan gehangen en uitgelezen.
En de volgende foutcode kwam er uit.
7480. - high pressure fuel supply
P101f 00 [096] - maximum pressure exceeded
De eerste foutmelding heb ik daarna ook niet meer gezien.
En over de 2e krijg ik heel weinig gevonden.
Zou iemand me kunnen vertellen wat het zou kunnen zijn?
Ik zat zelf te denken aan de brandstof hogedruk pomp of de druk regelaar.
Graag hoor ik jullie advies en of conclusies.
BVD tom
Bijlagen
Volkswagen
Polo 6R