Hoi forummers,
Ik heb er in een ander topic al even over gesproken: mijn OBD poort werkt niet juist.
Iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn? Dealer is niet bekend met het probleem en vraagt €100 euro excl. btw per uur voor diagnose. Dat is me iets te gek.
Verschijnselen: De OBDII poort geeft wel een + (12v). Bij het scannen met de CarSoft i820 gaat deze alle protocollen af en krijg ik uiteindelijk een melding of de auto op contact staat ... -> dus geen goede communicatie. De CarSoft werkt wel op alle andere auto's. De ANWB heeft met uitlezen ook geen problemen. Als de poort kapot zou zijn zou je verwachten dat de ANWB ook niet uit kan lezen. Andersom zou je verwachten dat, omdat de ANWB uit kan lezen dat er niks mis is met de poort, maar tot nu toe is dat het enige toestel dat wel resultaten heeft kunnen krijgen.
Pogingen tot oplossen: gekeken of mijn auto een K-Line heeft. Dit is niet het geval, mijn auto maakt gebruik van CanBus.
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt.
Rik
Ik heb er in een ander topic al even over gesproken: mijn OBD poort werkt niet juist.
Iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn? Dealer is niet bekend met het probleem en vraagt €100 euro excl. btw per uur voor diagnose. Dat is me iets te gek.
Verschijnselen: De OBDII poort geeft wel een + (12v). Bij het scannen met de CarSoft i820 gaat deze alle protocollen af en krijg ik uiteindelijk een melding of de auto op contact staat ... -> dus geen goede communicatie. De CarSoft werkt wel op alle andere auto's. De ANWB heeft met uitlezen ook geen problemen. Als de poort kapot zou zijn zou je verwachten dat de ANWB ook niet uit kan lezen. Andersom zou je verwachten dat, omdat de ANWB uit kan lezen dat er niks mis is met de poort, maar tot nu toe is dat het enige toestel dat wel resultaten heeft kunnen krijgen.
Pogingen tot oplossen: gekeken of mijn auto een K-Line heeft. Dit is niet het geval, mijn auto maakt gebruik van CanBus.
Kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt.
Rik
SEAT
FR
1.0TSI 95pk