Oem led verlichting problemen

crosspoloTSI

Bekend lid
Het is mij opgevallen dat mijn ledjes knipperen in mijn koplampen op moment dat ik aan mijn stuur draai.

De xenon koplampen heb ik er achteraf ingebouwd door middel van een adapter stekker. Wat voor de rest super werkt (ook grootlicht)
Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Of moet er gewoon een weerstandje tussen gezet worden?

Dat is waarschijnlijk de pomp van de stuurbekrachtiging die veel amperes vraagt. Daardoor zakt de spanning waarschijnlijk iets in je systeem.

Ik zou eerder zoeken naar een stabilisator schakeling.

Gewoon een idee/suggestie wat in mij opkomt als ik het zo lees.. als jij je stuur draait knippert het.. heeft het misschien niet met bochtenverlichting te maken?

Nee heb ik niet en kan ook niet op de bcm die ik heb.

Lijkt inderdaad op dat de pomp veel amperes vraagt. Daardoor knippert hij.

Dat is waarschijnlijk de pomp van de stuurbekrachtiging die veel amperes vraagt. Daardoor zakt de spanning waarschijnlijk iets in je systeem.

Ik zou eerder zoeken naar een stabilisator schakeling.

Hoe noem je zo iets Michel? En welke type is geschikt volgens jou of hoe kan je dat meten?

Ik denk dat het probleem niet in de BCM ligt maar gewoon in de spanning van je 12V lijn. Die zweeft meestal ergens tussen 10 en 14V (kun je meten in bijv je sigaretten aansteker).

Zeker met die high power LEDs die in je koplampen zitten, zie je dat wel snel. LEDs gaan bij lage spanning vaak knipperen.

Ik heb zelf die stabilisator van LEDworld erin gesoldeerd voor de DRL, meer uit voorzorg, maar ik gok dat ik hetzelfde probleem zou hebben.
Merk wel eens dat de bochtenverlichting gaat knipperen, maar ik heb geen zin om dat te fixen. Is wel mooi zo :P

Ik merk het zelfs dat wanneer ik de dimlichten aan heb en de auto stationair loopt. Draai aan het stuur en de lampen dimmen iets. Zal wel normaal zijn.

Klopt ze dimmen normaal bij iedere polo. Alleen als je leds hebt dan dimmen ze niet maar knipperen ze. Lang leven de led techniek.

Eigenlijk ben ik een zeurpiet he

hmm... de originele oem leds krijgen een spanning van 6V wanneer je het licht aan zet (dimstand) en dan knipperen deze ook niet. Ik heb dit nagemeten.

Ik heb ook achteraf ingebouwde xenon-led koplampen maar het is mij nog niet opgevallen de de ledjes knipperen. Wanner zouden ze knipperen, alleen met alle verlichting aan of ook als enkel drl? Met de huidige adapterstekker gaan de ledjes ook niet dimmen als je dimlicht aanzet wat af fabriek wel het geval is.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!