Oem led verlichting problemen

Ik heb ook achteraf ingebouwde xenon-led koplampen maar het is mij nog niet opgevallen de de ledjes knipperen. Wanner zouden ze knipperen, alleen met alle verlichting aan of ook als enkel drl? Met de huidige adapterstekker gaan de ledjes ook niet dimmen als je dimlicht aanzet wat af fabriek wel het geval is.

Klopt ze dimmen niet als ze achteraf ingebouwd zijn met een adapter stekker.
Beste om het te zien is als het donker is verlichting uit en alleen ledjes aan. Dan aan het stuur draaien van links naar rechts. Dan zie je als je achter een auto of voor een muur staat de verlichting (ledjes knipperen)

Kan je dat checken voor me?

Thanxs!!!

Ik zal er eens op letten de komende dagen, is me echt nog nooit opgevallen. Ik laat het je weten.
Er zijn trouwens wel adapterstekkers verkrijgbaar die bij inschakeling van dimlicht ook de ledjes laten dimmen, net zoals het ook werkt af fabriek. ;-)

Ik zal er eens op letten de komende dagen, is me echt nog nooit opgevallen. Ik laat het je weten.
Er zijn trouwens wel adapterstekkers verkrijgbaar die bij inschakeling van dimlicht ook de ledjes laten dimmen, net zoals het ook werkt af fabriek. ;-)

Klopt maar die moet je op de BCM aansluiten toch?

@crosspolo2014,

nee, de eerste xenon koplampenset had ik gekocht en laten monteren bij VAS Technics in Zeist en die hadden dus adapterstekkers waarbij de ledjes gingen dimmen met dimlicht aan. Deze zelfde adapterkabels kun je ook bij hun bestellen, ik meende iets van 80 a 90 euro?

@crosspolo2014,

nee, de eerste xenon koplampenset had ik gekocht en laten monteren bij VAS Technics in Zeist en die hadden dus adapterstekkers waarbij de ledjes gingen dimmen met dimlicht aan. Deze zelfde adapterkabels kun je ook bij hun bestellen, ik meende iets van 80 a 90 euro?

Thanxs voor de tip. Heb ze net een mail gestuurd.
Heb je een foto van die kabelset?

Nee, een foto heb ik niet. Ik heb de complete set terug gestuurd omdat de koplampen achteraf schade hadden, iets van een schuurplek in het 'glas' die je alleen in het donker zichtbaar was als je de verlichting aan deed. Mijn huidige set heb ik bij iemand anders gekocht en bij de adapterkabels die ik er nu heb dimmen de ledjes niet.
Maar ik ben benieuwd naar de uitkomst van je mailtje die je ze gestuurd hebt. (Misschien kun je korting krijgen als je er meerdere besteld, wellicht zijn er meer forumleden die belangstelling hebben?)

Nee, een foto heb ik niet. Ik heb de complete set terug gestuurd omdat de koplampen achteraf schade hadden, iets van een schuurplek in het 'glas' die je alleen in het donker zichtbaar was als je de verlichting aan deed. Mijn huidige set heb ik bij iemand anders gekocht en bij de adapterkabels die ik er nu heb dimmen de ledjes niet.
Maar ik ben benieuwd naar de uitkomst van je mailtje die je ze gestuurd hebt. (Misschien kun je korting krijgen als je er meerdere besteld, wellicht zijn er meer forumleden die belangstelling hebben?)

Ik denk namelijk dat het niet kan. Je zult er een module of een kastje (BCM) voor moeten hebben. Maar als je dat zeker weet dat het alleen de adapter was dan ben ik echt benieuwd! Ik heb ze een mail gestuurd en laat het weten als ik antwoord heb.

Ik zal als het echt klopt vragen of er een groupbuy korting mogelijk is.

Wordt vervolgd!

Her enige wat ze toen bij mij hadden ingebouwd waren de koplampen met de adapterkabels. (Deze kabels waren trouwens wel een stuk korter dan mijn huidige) Daarna even aangesloten op de laptop en klaar, verder geen kastjes of zo. Wat ik er van had begrepen is dat ze deze kabels zelf maken?
Mocht je meerdere setjes kunnen kopen met korting dan wil ik ook wel een setje. ;-)
We wachten af.....

Er zal wel ergens electronica in moeten zitten (of in ieder geval een logische schakeling met iets als een seriele weerstand en een transistor/relais) om bij inschakeling van dimlicht van een 12V stadslicht een 6V stadslicht te maken.

Er zal wel ergens electronica in moeten zitten (of in ieder geval een logische schakeling met iets als een seriele weerstand en een transistor/relais) om bij inschakeling van dimlicht van een 12V stadslicht een 6V stadslicht te maken.

Dacht ik dus ook. Heeft net geantwoord vragen er 150,- voor.

Volgens mij is de prijs voor iedereen anders. Is elke keer met die gasten helaas......

Vind het een hoop geld om de ledjes te laten dimmen. Dan maar altijd fel branden. Dus voor mij geen optie.

Degene die het willen het schijnt er wel te zijn. Maar of het echt plug and play is geloof ik niet in.

Zo, 150 euro? Nou dan hoef ik ze ook niet. Bij mij was het echt plug and play, gewoon de koplampen en de adapterstekkers gemonteerd, verder niks en het werkte. Toen ik aangaf dat de set beschadigd was mocht ik de set koplampen en stekkers terugsturen. Dus ze hebben verder geen extra kastjes ingebouwd.

trouwens, vraag het maar eens aan mwvanson, die heeft het daar ook laten doen. Die had ze in eerste instantie ook na montage eerst fel brandend en is toen terug gegaan en nu dimmen ze. Bij hem hadden ze het alsnog ingesteld via de laptop, waren ze in eerste instantie vergeten.
Wat dan weer raar is bij mijn huidige set koplampen en stekkers is dat ze nu niet dimmen terwijl er in de instellingen niets is veranderd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je kunt solderen kun je altijd deze nog proberen:

b29wiTs.jpg

Bij mij werkt het 'droog' in ieder geval wel.

Nou heb net een mail gehad. Vraag ik in de voorgaande mails expletief plug and play. Komt nu met een mail"maar hij moet wel even op de bcm aangesloten worden en gecodeerd worden" dus totaal niet plug and play en dimmend leds....... Dus je krijgt een adaptersetje met een compleet kabelboom.

Helaas maar voor mij geen optie.

Nou heb net een mail gehad. Vraag ik in de voorgaande mails expletief plug and play. Komt nu met een mail"maar hij moet wel even op de bcm aangesloten worden en gecodeerd worden" dus totaal niet plug and play en dimmend leds....... Dus je krijgt een adaptersetje met een compleet kabelboom.

Helaas maar voor mij geen optie.

De laptop moet zeker aangeloten worden op de auto? Raar verhaal zeg. Toen ik daar op afspraak heen ging was ik binnen 10 minuten weer weg, alles aangesloten en alles werkend. Ze hebben al met al nog geen 30 seconden in de auto gezeten met de laptop en ik had dimmende ledjes. En ik had de zelfde adapterset die ik nu heb bij mijn nieuwe set alleen waren die vorige een stuk korter. Het enige wat ik kan bedenken is dan dat ze misschien iets in of op de koplampunit zelf iets aangebracht/aangepast hebben? Wat is dat kastje onder aan de units, starters, weerstanden? Of nog iets anders?
Maar voor 150 euro hoef ik ze niet.

De laptop moet zeker aangeloten worden op de auto? Raar verhaal zeg. Toen ik daar op afspraak heen ging was ik binnen 10 minuten weer weg, alles aangesloten en alles werkend. Ze hebben al met al nog geen 30 seconden in de auto gezeten met de laptop en ik had dimmende ledjes. En ik had de zelfde adapterset die ik nu heb bij mijn nieuwe set alleen waren die vorige een stuk korter. Het enige wat ik kan bedenken is dan dat ze misschien iets in of op de koplampunit zelf iets aangebracht/aangepast hebben? Wat is dat kastje onder aan de units, starters, weerstanden? Of nog iets anders?
Maar voor 150 euro hoef ik ze niet.

Is ook een rare verhaal.

1e mail vraag ik:
ik heb her en der gehoord dat jullie een adapterset kunnen leveren die er o.a voor zorgt dat de ledjes dimmen bij aanzetten van de dimlicht en weer feller als deze uit staat. Klopt dit?
Zoja is deze plug and play 10pins naar 14pins zodat ik deze zelf kan monteren.

En wat kost dit?

Antwoord: ja klopt wij kunnen deze leveren. Kosten 150,-

2e mail:

Bedankt voor de reactie, kan ik deze zelf monteren (plug and play)

Antwoord: er zal een kabel moeten getrokken worden en de bcm zal gecodeerd moeten worden.

Ik snap er niks meer van. Waarschijnlijk hebben ze iets aangepast in de koplamp zelf.

Ik haal anders van het weekend 1 koplamp eruit en bekijk de module even.

Heb je ook een naam bij je ontvangen mail staan wie hem gestuurd heeft? Deriel is degene waar ik een tijdje contact mee heb gehad, deze is daar volgens mij een beetje de chef. Bij hem had ik ook alles geregeld en hij vertelde mij dus ook via de mail dat ik ook alleen adapterkabels kon kopen en deze zouden de leds laten dimmen. En niks over een extra kabel trekken, ja, als ik het wieltje wilde laten werken voor hoogteafstelling, dan moest er een extra kabel worden getrokken.
Al met al heel verwarrend.

Het is mij opgevallen dat mijn ledjes knipperen in mijn koplampen op moment dat ik aan mijn stuur draai.

De xenon koplampen heb ik er achteraf ingebouwd door middel van een adapter stekker. Wat voor de rest super werkt (ook grootlicht)
Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Of moet er gewoon een weerstandje tussen gezet worden?

Probleem gevonden en opgelost.

Schakelaar verlichting die bij de autolight wordt geleverd vervangen door een oem versie en geen geknipper meer.

Per toeval had ik er 1 liggen. Wilde de oem schakelaar monteren omdat de schakelaar die bij het setje mee komt ruimte heeft.

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!