Hoi allemaal,
Een tijdje geleden mijn ketting laten vervangen. Nu zie ik regelmatig wat olie en nattigheid op de zwarte kap (links van mijn motorblok). Dit is de zwarte kap op de oliepomp(?)
Ik heb zo'n idee dat hier een pakking/rubber tussen moet wat niet helemaal goed zit of gewoon hergebruikt is.
Is dit mogelijk dat dit een smeer aan olie veroorzaakt?
Heb het blok al eens schoongepoetst en toch komt het terug.
Ook hoor ik zo nu en dan de ketting nog wel eens ratelen, ondanks dat hij dus al vervangen is.
Wellicht heeft dit er ook iets mee te maken?
Zelf dacht ik aan dat als het inderdaad een pakking is, er minder oliedruk is waardoor de kettingspanner niet genoeg op druk komt en de ketting kan ratelen? Of zie ik dit verkeerd.
Gr !
Een tijdje geleden mijn ketting laten vervangen. Nu zie ik regelmatig wat olie en nattigheid op de zwarte kap (links van mijn motorblok). Dit is de zwarte kap op de oliepomp(?)
Ik heb zo'n idee dat hier een pakking/rubber tussen moet wat niet helemaal goed zit of gewoon hergebruikt is.
Is dit mogelijk dat dit een smeer aan olie veroorzaakt?
Heb het blok al eens schoongepoetst en toch komt het terug.
Ook hoor ik zo nu en dan de ketting nog wel eens ratelen, ondanks dat hij dus al vervangen is.
Wellicht heeft dit er ook iets mee te maken?
Zelf dacht ik aan dat als het inderdaad een pakking is, er minder oliedruk is waardoor de kettingspanner niet genoeg op druk komt en de ketting kan ratelen? Of zie ik dit verkeerd.
Gr !
Volkswagen
Polo 6R