Jay511
Bekend lid
Hoi liefhebbers,
Gisteren na mijn werk liep ik naar de auto om weg te rijden, en toen op gut-feeling even de olie getest voor het starten. Deze bleek op een halve cm na leeg te zijn. Naar huis gereden, en eenmaal daar de onderplaat eraf geschroefd.. Helemaal onder de olie. Het drupte.
Vandaag is het bakkie naar de garage geweest, en de lekkage is verholpen. Lekkage bevond zich bij de aanhechting van het oliefilter naar het motorblok/cilinderkop. (Deze zag er heel erg nieuw uit volgens de monteur). Bijgevoegde foto is rechts mijn bougie te zien, omcirkelde gedeelte zat geen schroef meer in en er drupte olie uit. Niemand had een idee waar dat gat voor diende, dus is het afgedicht met een passende schroef in het schroefdraad.
Iemand een idee waar dit gaatje (lees nu: schroefje) voor dient??
Ben erg benieuwd.
Groetjes Jay
Gisteren na mijn werk liep ik naar de auto om weg te rijden, en toen op gut-feeling even de olie getest voor het starten. Deze bleek op een halve cm na leeg te zijn. Naar huis gereden, en eenmaal daar de onderplaat eraf geschroefd.. Helemaal onder de olie. Het drupte.
Vandaag is het bakkie naar de garage geweest, en de lekkage is verholpen. Lekkage bevond zich bij de aanhechting van het oliefilter naar het motorblok/cilinderkop. (Deze zag er heel erg nieuw uit volgens de monteur). Bijgevoegde foto is rechts mijn bougie te zien, omcirkelde gedeelte zat geen schroef meer in en er drupte olie uit. Niemand had een idee waar dat gat voor diende, dus is het afgedicht met een passende schroef in het schroefdraad.
Iemand een idee waar dit gaatje (lees nu: schroefje) voor dient??
Ben erg benieuwd.
Groetjes Jay
Volkswagen
Polo 6R