Olieverbruik

Was vandaag bezig met Le Polo. Toen maar gelijk even oliepeil gechecked. Die was nog net in vakje B (onderhoudsboekje Stick Out Tongue), dus een litertje erbij gegooid.

Nu heb ik de auto ongeveer al 6000km. Hoeveel verbruikt zon 1900 dieseltje?

Ennnn nog iets wat mijn aandacht trok. Rond de oliedop, lag een klein plasje olie. En toen ik dat ging schoonmaken zat er ook wat olie-drap-shit. Misschien van het bijvullen eens geweest.... Of gooit ie er wat uit? Rest van het blok aan de bovenkant is droog en ook aan de onderkant van het blok (bij aankoop gekeken) zit geen olie.
 
skytunecross zei:
In de garage vinden ze 1 liter olie per 2 a 3000 km normaal bij n wat oudere
auto.
Ik zelf vind t ook niet kunne.
Dat moet toch n reden hebben of ben IK nou gek!


1liter op 2 a 3000 km vind ik ook niet normaal :cry:
en of je gek bent weet ik niet je kwam vrij normaal over bij mij ;)

groeten ger
 
Olieverbruik is bij een dieseltje op leeftijd zeer normaal. Dat komt gewoon omdat alles wat ruimer komt te zitten het lost allemaal wat verder op. Dus dicht wat minder goed af. Ook je turbo gaat olie verbruiken als deze op leeftijd komt.

Carterventillatie gaat niet dichtzitten daar heb ik nog nooit van gehoord. Maak je olievuldop even goed schoon en vet die rubber evt even in met vaseline dat het ook goed afdicht!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!