Polomeneer
Lid
Hallo. Ik ben de "trotse" eigenaar van een Polo 6r uit 2009. Een ongeblazen 1.2 blokje ligt in het vooronder, ik ging uit van een TSI maar schijnbaar is mijn blok turboloos, de zogeheten MPI dus. En om eerlijk te zijn toen ik dat te weten kwam vlak na aankoop dacht ik, mooi. Dan heb ik ook geen TSI problematiek.
Maarr.....
Ik heb sinds aanschaf 2x Olie bij moeten vullen. 1x een halve liter bij 1800 Kilometer en 1x een halve liter bij 2400 Kilometer. En nu vraag ik mij af aangezien ik dit behoorlijk vindt, IS dit ook daadwerkelijk behoorlijk? (zeg maar een liter per 4k) en wat kan ik er eventueel tegen doen waardoor het weer naar een voor mij acceptabel (zeg maar een liter per 10k) gaat?
Ik heb altijd echt goedkope autootjes gereden, Twingo's/Corsa's/Colt/Focus/Fiesta's. En dat ging al-tijd zonder noemenswaardig olie verbruik, en net toen ik dacht. Ik ga een x wat investeren in een auto en gooi er een goed bedrag tegen aan heb ik een auto voor de lange termijn. Maar moet jullie bekennen dat ik ondertussen een beetje met m'n handen in 't haar zit en eigenlijk met tegenzin in de auto stap omdat ik weet dat ik elke zoveel maanden een halve liter olie moet bijvullen. Autootje loopt goed, klinkt gezond. Ketting is vervangen bij 220k. Staat nu op 240k, en hij doet altijd goed wat 'ie moet doen. Maar toch
Heb met degene gepraat waar ik 'm van kocht (familielid) en die gaf aan:
Dat een auto tegenwoordig een liter per 2k mag gebruiken en dat Volkswagen zelf ook aangeeft dat 1 Liter per 1k normaal is, dus dat die van mij behoorlijk binnen de marge valt zelfs zeker met deze kilometers. Maar dat het ook wel kan schelen om de auto een goede beurt te geven omdat ie met vieze filters/bougies etc meer olie KAN verbruiken. EN dat het juist slecht is als een auto geen olie verbruikt omdat mensen dan sneller een beurt overslaan want ze denken "het is prima zo" en dus de auto laten "versludgen"
Dus ik weet het nu ook even niet meer. Wat is wijsheid? Kijken naar waar het olieverbruik vandaan komt bij een 6r zonder de typische TSI óf zo snel mogelijk kijken of ik 'm kan verkopen en iets anders wat daadwerkelijk geen olie verbruikt terugkopen?
Maarr.....
Ik heb sinds aanschaf 2x Olie bij moeten vullen. 1x een halve liter bij 1800 Kilometer en 1x een halve liter bij 2400 Kilometer. En nu vraag ik mij af aangezien ik dit behoorlijk vindt, IS dit ook daadwerkelijk behoorlijk? (zeg maar een liter per 4k) en wat kan ik er eventueel tegen doen waardoor het weer naar een voor mij acceptabel (zeg maar een liter per 10k) gaat?
Ik heb altijd echt goedkope autootjes gereden, Twingo's/Corsa's/Colt/Focus/Fiesta's. En dat ging al-tijd zonder noemenswaardig olie verbruik, en net toen ik dacht. Ik ga een x wat investeren in een auto en gooi er een goed bedrag tegen aan heb ik een auto voor de lange termijn. Maar moet jullie bekennen dat ik ondertussen een beetje met m'n handen in 't haar zit en eigenlijk met tegenzin in de auto stap omdat ik weet dat ik elke zoveel maanden een halve liter olie moet bijvullen. Autootje loopt goed, klinkt gezond. Ketting is vervangen bij 220k. Staat nu op 240k, en hij doet altijd goed wat 'ie moet doen. Maar toch
Heb met degene gepraat waar ik 'm van kocht (familielid) en die gaf aan:
Dat een auto tegenwoordig een liter per 2k mag gebruiken en dat Volkswagen zelf ook aangeeft dat 1 Liter per 1k normaal is, dus dat die van mij behoorlijk binnen de marge valt zelfs zeker met deze kilometers. Maar dat het ook wel kan schelen om de auto een goede beurt te geven omdat ie met vieze filters/bougies etc meer olie KAN verbruiken. EN dat het juist slecht is als een auto geen olie verbruikt omdat mensen dan sneller een beurt overslaan want ze denken "het is prima zo" en dus de auto laten "versludgen"
Dus ik weet het nu ook even niet meer. Wat is wijsheid? Kijken naar waar het olieverbruik vandaan komt bij een 6r zonder de typische TSI óf zo snel mogelijk kijken of ik 'm kan verkopen en iets anders wat daadwerkelijk geen olie verbruikt terugkopen?
Volkswagen
Polo 6R