Moet zeggen dat ik dan vaak liever mijn ACC op een standje verder weg zet dan dat ik ze inhaal. Maar dat zal het verschil zijn tussen 95 en 380 PKWat mijn ervaring is met mensen die onder de aangeduide snelheid rijden, is dat ze vaak bangig of onzeker zijn in het verkeer.
Niet zeker over welke keuze ze gaan maken in 'lastige' verkeerssituaties, en eerder de nijging om (onnodig) te remmen, teveel ruimte nodig denken te hebben om bijv. bij een rotonde in te voegen en ga zo maar door.
Om die reden heb ik wel de neiging om mijn kans te pakken deze bestuurders in te halen waar mogelijk. En dan kan je mij een 'petje' noemen, maar ik rij wel vlot en vooral veilig in het verkeer. Voor mijn eigen veiligheid wil ik niet achter dit soort onvoorspelbare bestuurders hangen.
Het zijn vaak ook de types die eerder een ongeluk veroorzaken, omdat ze ergens in een veld, een dier richting de weg zien lopen en plots, hard, gaan remmen.
Maar zoals iichel al zegt, natuurlijk haal ik in waar dit mogelijk is en ga ik geen capriolen uithalen om dit te doen.
Volkswagen
Polo AW
1.0 TSI 95pk 5mt