Had je niet beter diesel kunnen gaan rijden met dat soort kilometrages?Leuk om even aan te haken dan, mijn Polo 6C moet z'n eerste long-;ife nog gaan krijgen en dat wil ik net voor de vakantie doen, sta dan ergens op de 28.000-29.000 schat ik.
ik was 700 euro kwijt voor een longlife beurtje bij Pouw Zwolle.. ( 83.000 km )
Haha ... eigenlijk heb je gelijk.Had je niet beter diesel kunnen gaan rijden met dat soort kilometrages?
Overigens vind ik 300 euro voor een beurt wel erg aan de prijs voor een Polo. Mijn Skoda Octavia kost slechts 229 voor dezelfde longlife-beurt.
Mijn idee ... de dealerbeurten zijn puur omdat anders je garantie vervalt, maar zodra uit de garantie dag dealer.Ja watte, en ik vond mijn 350€ al veel (servicebeurt met 5W40 en een uitlaatrubberke). Met de prijzen die de dealers durven vragen is het nogal logisch dat ge na de garantieperiode iets anders gaat zoeken of zelf uw onderhoud gaat doen...
Da's wel héél erg veel. Wat hebben ze allemaal gedaan/vervangen?ik was 700 euro kwijt voor een longlife beurtje bij Pouw Zwolle.. ( 83.000 km )
ik zal vanavond de rekening er eens even bij snorren ik voelde me wel flink een poot uitgedraaid ja! maar , met dat gevoel krijg je wel gratis een leen auto...Da's wel héél erg veel. Wat hebben ze allemaal gedaan/vervangen?
Dat kan er ook af voor dat geld lijkt mij ....ik zal vanavond de rekening er eens even bij snorren ik voelde me wel flink een poot uitgedraaid ja! maar , met dat gevoel krijg je wel gratis een leen auto...
Die longlife beurt? Wat hoort er allemaal bij?
Is het alleenhet vervangen van de longlife olie en filter? Of komt er nog meer bij kijken..
Na 15K heb ik de motorolie gezien en die was compleet zwart hea!?
Snap niet dat ik bij wijze nog 15K mee zou moeten rijden..
Heb nu besloten om elke 15K de olie en oliefilter te gaan vervangen( 5w30)..
Kost nog geen €120,-..
En luchtfilter/interieurfilter vervang ik miss wel na 30K..
Dat zei de monteur ook van omdat het een Diesel motor is, word hij gauw zwart..Olie bij DI motoren ziet bijna altijd direct zwart. Zegt echt niks over de kwaliteit van de olie op die moment en kan dus best nog goed zijn. Maar 30k doen met een LL vind ik zelf erover. Dit is mss enkel nuttig als je >1000km per week gaat rijden ofzo. Daarnaast is LL ook een vluchtige olie en is de kans dat je moet bijvullen dan ook reëel.
Tip: vul eerst eens je profiel in zodat wij weten wat je voor een Polo rijd. Dan zal je vast en zeker heel wat betere antwoorden krijgen.Ik wil zelf oliefilter vervangen, weet iemand waar de oliefilter zit?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.