Onderhoudskosten dealer kleine beurt

Leuk om even aan te haken dan, mijn Polo 6C moet z'n eerste long-;ife nog gaan krijgen en dat wil ik net voor de vakantie doen, sta dan ergens op de 28.000-29.000 schat ik. Dealer gemaild en ik heb als prijsopgave gekregen ... long-life beurt 285 euro incl. BTW. Geadviseerd word ook het interieurfilter te vervangen, 45 euro incl. BTW.

Totaal dus 330 euro incl. BTW.

Interieurfilter is heel goed zelf te doen en kost nog geen 8 euro, is ook niet bepalend voor de garantie dus die ga ik gewoon zelf doen. Dus voor 293 euro heeft hij z'n long-life beurt bij de officieel dealer gehad (behoud van garantie) en heb ik ook het geadviseerde interieurfilter vervangen.
 
Leuk om even aan te haken dan, mijn Polo 6C moet z'n eerste long-;ife nog gaan krijgen en dat wil ik net voor de vakantie doen, sta dan ergens op de 28.000-29.000 schat ik.
Had je niet beter diesel kunnen gaan rijden met dat soort kilometrages?

Overigens vind ik 300 euro voor een beurt wel erg aan de prijs voor een Polo. Mijn Skoda Octavia kost slechts 229 voor dezelfde longlife-beurt.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Ik heb van de week ook een afspraak gemaakt bij mijn VW dealer. Ook een longlife beurt, interieur filter e.d. worden vervangen (geen remvloeistof, dat heb ik ergens anders gedaan, scheelde de helft!) en gaat met ongeveer €375,- kosten.
Apart om de prijs verschillen te zien! o_O
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TSI 
Had je niet beter diesel kunnen gaan rijden met dat soort kilometrages?
Overigens vind ik 300 euro voor een beurt wel erg aan de prijs voor een Polo. Mijn Skoda Octavia kost slechts 229 voor dezelfde longlife-beurt.
Haha ... eigenlijk heb je gelijk.
Maar toen ik m'n 6C bestelde had ik niet de verwachting zoveel KM's te gaan maken. M'n inschatting toen was10-15K per jaar.
En dan veranderen er ineens dingen :)
 
Ja watte, en ik vond mijn 350€ al veel (servicebeurt met 5W40 en een uitlaatrubberke). Met de prijzen die de dealers durven vragen is het nogal logisch dat ge na de garantieperiode iets anders gaat zoeken of zelf uw onderhoud gaat doen...
Mijn idee ... de dealerbeurten zijn puur omdat anders je garantie vervalt, maar zodra uit de garantie dag dealer.
 
Die longlife beurt? Wat hoort er allemaal bij?
Is het alleenhet vervangen van de longlife olie en filter? Of komt er nog meer bij kijken..

Na 15K heb ik de motorolie gezien en die was compleet zwart hea!?
Snap niet dat ik bij wijze nog 15K mee zou moeten rijden..
Heb nu besloten om elke 15K de olie en oliefilter te gaan vervangen( 5w30)..
Kost nog geen €120,-..

En luchtfilter/interieurfilter vervang ik miss wel na 30K..
 
Die longlife beurt? Wat hoort er allemaal bij?
Is het alleenhet vervangen van de longlife olie en filter? Of komt er nog meer bij kijken..

Na 15K heb ik de motorolie gezien en die was compleet zwart hea!?
Snap niet dat ik bij wijze nog 15K mee zou moeten rijden..
Heb nu besloten om elke 15K de olie en oliefilter te gaan vervangen( 5w30)..
Kost nog geen €120,-..

En luchtfilter/interieurfilter vervang ik miss wel na 30K..

Olie bij DI motoren ziet bijna altijd direct zwart. Zegt echt niks over de kwaliteit van de olie op die moment en kan dus best nog goed zijn. Maar 30k doen met een LL vind ik zelf erover. Dit is mss enkel nuttig als je >1000km per week gaat rijden ofzo. Daarnaast is LL ook een vluchtige olie en is de kans dat je moet bijvullen dan ook reëel.
 
Olie bij DI motoren ziet bijna altijd direct zwart. Zegt echt niks over de kwaliteit van de olie op die moment en kan dus best nog goed zijn. Maar 30k doen met een LL vind ik zelf erover. Dit is mss enkel nuttig als je >1000km per week gaat rijden ofzo. Daarnaast is LL ook een vluchtige olie en is de kans dat je moet bijvullen dan ook reëel.
Dat zei de monteur ook van omdat het een Diesel motor is, word hij gauw zwart..
Opzich vind ik het niet echt een probleem om na 15K de olie en fikter te vervangen..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!