Onderkant bumpers spuiten

Idee waar ik al een tijdje mee loop: De onderkanten van voor-en achterbumper spuiten.

Het stuk wat dus gewoon matzwart plastic is:
[resize=640:c2pv99m5]http://img.tweedehands.nl/f/normal/91278560-vw-polo-9n-achter-bumper.jpg[/resize:c2pv99m5]

En dat zit ook aan de voorkant. Als je dit goed opschuurt, primert en glanzend zwart spuit met een goede blanke lak laag. Ziet dat er toch een stuk beter uit?

Heeft iemand dit al eens gedaan, of heeft iemand er foto's van? (wel eens die witte gezien die Bas wilt hebben haha)
 
hmm ja, dat zou het mooiste zijn. Maar ik denk dat je het verschil nauwelijks ziet. Het zit onderaan, valt niet echt op.... en het is altijd als eerste vies bij nat weer :lol:.

Kan het altijd weer matzwart spuiten :mrgreen:.

Kun je die achter-onderkant ook los kopen? Bij mij zit er uitsparing in voor afneembare trekhaak, en dat wil ik allemaal weg hebben.
 
Zo ziet het er bij een blauwe uit:

[resize=600Big Grins8elv16]http://i279.photobucket.com/albums/kk136/Nico9N3/DSC_3079.jpg[/resizeBig Grins8elv16]

[resize=600Big Grins8elv16]http://i279.photobucket.com/albums/kk136/Nico9N3/DSC_3075.jpg[/resizeBig Grins8elv16]
 
Die van mij waren idd aangewerkt .
Let op , als je ze zelf gaat spuiten ...

Zeker zien dat ALLE structuur eruit is .
Ook een goede plasticprimer gebruiken , zeker geen motip dingen ofzo !!
Verf komt anders 9/10 los of begint te barsten !
 
Neen , juist niet ...
Want goe dikker u primer , goe sneller de kans op barsten .
Aangezien uw onderkanten regelmatig de grond raken ( was bij mij toch het geval :lol: ) kan dat snel gebeuren .
Dus echt gewoon zeer goed schuren tot alles vlak is .
Ik meen mij te herinneren dat ik begonnen ben met 240 en zo tot 600 gegaan ben .
Dan gewoon laagje plasticprimer erop en dan de gewone lak/vernis .
Natuurlijk ook geen spuitbustoestanden gebruiken ;)
 
Soedje zei:
Idee waar ik al een tijdje mee loop: De onderkanten van voor-en achterbumper spuiten.

Het stuk wat dus gewoon matzwart plastic is:
[resize=640:1nthmtbw]http://img.tweedehands.nl/f/normal/91278560-vw-polo-9n-achter-bumper.jpg[/resize:1nthmtbw]

En dat zit ook aan de voorkant. Als je dit goed opschuurt, primert en glanzend zwart spuit met een goede blanke lak laag. Ziet dat er toch een stuk beter uit?

Heeft iemand dit al eens gedaan, of heeft iemand er foto's van? (wel eens die witte gezien die Bas wilt hebben haha)


ik zou het niet doen, want je moet het helemaal glad schuren, en dan moet je er ook voor zorgen dat het overal even glad is, want als je de blanke lak er over heen spuit, dan zie je alle oneffen heden, ik zou gewoon wat doorsparen voor een leuke bumper spoiler en een cupdiffusor en dan doe je die spuiten.

VWPolo9NBodykitfrontrear47103-1.jpg


en hier zijn er veel verschillende uitvoeringen van
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Nico zei:
Die van mij waren idd aangewerkt .
Let op , als je ze zelf gaat spuiten ...

Zeker zien dat ALLE structuur eruit is .
Ook een goede plasticprimer gebruiken , zeker geen motip dingen ofzo !!
Verf komt anders 9/10 los of begint te barsten !


ik ben toch zeer te vreden over motip.
ik had eerst een golf 3 en daar heb ik heel veel dingen zelf gespoten met Motip, zoals een gril of een motorkap verlenger, er hebben nooit barsten in gezeten of wat dan ook, en ik heb er 6 jaar mee gereden. en het resultaat van Motip kan je vergelijken met een resultaat van een spuit kabine

hier heb ik de grill, booskijker en spiegels gespoten:

665550430_5_Dtt3.jpeg
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
klopt daar zit wat in, ik vind zelf standaard bumper van een 9N afschuwlijk, daarom ben ik ook aan het sparen voor een regula neuslift,
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
Ik vind de neus ook echt veel te soft. Daarom ook de motorkap doorgelast ;)

Maar icm mn riegerfront was het toch niet echt mooi. Vandaar dat de Rieger ook in de VERKOOP staat ;)

Dat cleane meegespoten is ook mooi
 
Bas zei:
Ik vind de neus ook echt veel te soft. Daarom ook de motorkap doorgelast ;)

Maar icm mn riegerfront was het toch niet echt mooi. Vandaar dat de Rieger ook in de VERKOOP staat ;)

Dat cleane meegespoten is ook mooi


klopt, dat vind ik toch echt heel nadelig van de 9N "de voorkant" haha, niet dat ik nu de polo 9N wil afkraken, maar dat heb ik altijd een minpunt gevonden van dit model, vroeger dacht ik altijd dat het een lupo was tot dat ik er achter kwam dat het ook een polo was, erg he, maar als je kijk naar een 9N2 dan ziet dat er heel anders uit, dat komt omdat de gril doorloopt tot aan de onderkant dan krijg je een beetje dat "single frame" effect, en dat wil dus met mijn 9N ook, daarom ben ik druk aan het sparen voor een regula bumper, ok, sommige kunnen het misschien wat over dreven vinden, kan me voorstellen, maar ik zelf vind het leuk uitzien.

heb je er een foto van? dat je motorkap heb doorgelast?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 16V (high line) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!