Voorstellen opnieuw voorstellen; mijn "nieuwe" polo

jolo

Bekend lid
161
113
62
Ik ben al een paar jaar lid van het forum en dit is mijn "nieuwe" Polo, een AW 1.0 comfortline uit 2018. Vandaar even opnieuw voorstellen..
Dit is inmiddels m'n 4e Polo. Ik heb een 9N gehad en twee keer een 6R. Daarna een zijsprong gemaakt naar een Golf 7 ACT met 140 pk en nu dus weer terug op het oude nest met weer een Polo.
De beide 6R's hadden een DSG automaat en die reden heerlijk en zonder problemen. Met de Golf had ik minder geluk.. In vrij korte tijd 2 keer een storing in de automaat, waarbij in beide gevallen de auto moest worden afgesleept en terug moesten worden gebracht naar de thuisbasis; Zuid Limburg. Dure grap. De reparaties ook...
Ik was sowieso van plan om weer een Polo aan te schaffen en weer met automaat. Echter was ik wel even klaar met de DSG en daarom is het een handgeschakelde auto geworden. Waarbij ik overigens niet wil zeggen dat een DSG niks is; je moet er ook een beetje geluk mee hebben. M'n laatste 6R had 190000 km gelopen en nooit een centje pijn! Maar goed, het was toch een beetje tussen de oren gaan zitten (en in m'n beurs) dus vandaar handbak..
Ik was bang dat ik die laatste twee versnellingen wel zou gaan missen (120 in de 7 maakt de DSG in de Golf lekker weinig toeren), Ik verwachtte dat de Polo in z'n 5 dik over de 3000 toeren zou gaan, maar wat dat betreft ben ik positief verrast. De motor loopt mooi en lekker rustig bij 120 km/h. Rond de 2600 toeren geloof ik. De Polo is voorzien van adaptive cruise control. Eerst dacht ik; uitzetten! Maar als je er een beetje mee leert spelen is het eigenlijk best handig.
De Polo is basic, maar er staan een paar mods op de planning. Ik wil graag andere wielen en ik denk erover om de auto te verlagen met een pro kit set van Eibach. Misschien zwarte spiegelkappen? Als er updates te melden zijn, post ik weer een fotootje..

20230822_183354_resized.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  • Leuk
Waarderingen: Johan en H11
Vanavond is de Eibach Pro Kit gemonteerd! Snel even een plaatje geschoten op de parkeerplaats van de plaatselijke supermarkt. Geen filter; is gewoon het oranje licht van de lantaarnpaal ;)
Ik ben er nu al erg blij mee! Pas 20 min ervaring, maar wat direct merkbaar is, is dat de auto veel minder overhelt in bochten en optisch ziet het er natuurlijk een stuk gelikter uit!
Binnenkort worden zwarte spiegelkappen gemonteerd en wordt mijn VCDS verlanglijstje uitgevoerd. Er zitten dus weer wat leuke upgrades aan te komen..

20230929_204211 (1).jpg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ik sluit m'n telefoon om te navigeren aan op de android auto voorziening. Om data te besparen heb ik off line kaarten van Google Maps gedownload, maar toch kreeg ik een notificatie van de provider dat ik m'n limiet had overschreden... Nu heb ik maar een bundel van 10 Gb per maand, maar daar kwam ik voorheen altijd ruim mee uit. Doe ik iets verkeerd? Moet ik ergens iets wijzigen of aanpassen? Ik hoop dat iemand me kan helpen...

20231010_1834091.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!